فرق بین ایرپاد اصلی و فیک

4/24/2023 ادمین سایت
فرق بین ایرپاد اصلی و فیک

 چرا باید تفاوت ایرپاد اصل و فیک را بدانیم ؟

بسیاری از افراد تصور دارند که برای تشخیص ایرپادهای فیک باید یک موضوع بسیار بزرگ پیش آید و ایرپادهای فیک دارای مشکلات بزرگی هستند، برای مثال بسیاری از افراد فکر می‌کنند ممکن است که یک روز  با لبخند بزرگی از خانه بیرون می‌آیند، هدست را به گوش‌های خود وصل کرده‌اند و زمانی که اولین آهنگ را پخش می‌کنند، ناگهان جفت ایرپادها در گوش آنها آتش خواهد گرفت و به جای موسیقی، دود در مغز آنها جاری می‌شود. درصورتی که این اتفاقات یک در هزار است و درواقع می‌توان گفت غیر ممکن می‌باشد.

تفاوت ایرپاد اصل و فیک در ظاهر ومیزان صدای آنها است و شما به سادگی با مطالعه این متن می‌توانید نسبت به آنها تسلط پیدا کنید. البته تشخیص ایرپاد های کپی از اصل بسیار مشکل هست و نیاز به تخصص بالاتری دارد.

دقت داشته باشید شما وقتی یک ایرپاد تقلبی می‌خرید، پولی را که برای خرید یکی از بهترین هدفون‌های بازار برای مدتی پس‌انداز کرده‌اید از دست می‌دهید و تنها چیزی که دارید یک جفت ایرپاد تقلبی است. قابل ذکر است که ایرپادهای فیک نسبت به قیمت خود دارای کیفیت مناسبی هستند و تنها دلیل برای تشخیص تقلبی یا اصلی بودن ایرپاد‌ها این است که کیفیت آن با قیمتی که پرداخت می‌کنید برابر باشد.

۱ ــ بررسی توسط شماره سریال :

 بررسی اصالت ایرپاد‌های معمولی توسط شماره سریال یکی از راه‌های مطمئن برای شناسایی ایرپاد‌های اصلی است، این سریال مانند سریال کدی است که می‌تواند شماره شناسایی کالا‌های دیجیتال باشد. البته توجه داشته باشید که ایرپاد‌های جعلی و اورجینال هر دو دارای شماره سریال هستند. شما باید همان کد معیار را بررسی کنید. با وارد کردن این کد در سایت سازنده، می‌توانید از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

تفاوت ایرپاد اصل و فیک

 شماره سریال Airpods به چند روش در دسترس است:

 روی برچسب جعبه پوشش شارژر شماره سریال یکی از راه‌های مطمئن برای شناسایی ایرپاد‌های اصلی است روی کیس AirPods شماره سریال یکی از راه‌های مطمئن برای شناسایی ایرپاد‌های اصلی است پس از به دست آوردن و نوشتن این کد، ابتدا آن‌ها را با هم تطبیق دهید. اگر این کد‌ها یکسان باشند، می‌تواند نشانه اصلی بودن AirPods باشد.

 راه دوم استفاده از کد این است که وارد coverage. apple.com شده و کد را در قسمت مشخص شده وارد کنید. اگر ایرپاد‌های شما اورجینال هستند، یک تیک سبز رنگ خواهید دید که باعث می‌شود احساس راحتی کنید. اگر با پیام «شماره سریال نامعتبر» مواجه شدید، ایرپاد‌های شما جعلی هستند.

اگر سریال تایید شود امکان فیک بودن وجود دارد؟

شماره سریال یکی از راه‌های مطمئن برای شناسایی ایرپاد‌های اصلی است البته گاهی اوقات افرادی که نمونه‌های ایرپاد های کپی تولید می‌کنند از کد ایرپاد اصلی برای نمونه تولیدی خود استفاده می‌کنند. بنابراین، توصیه می‌کنیم به دنبال علائم بصری باشید که برای تشخیص ایرپاد‌های اصلی و جعلی استفاده می‌شود. ظاهر بسته را دست کم نگیرید!

یه چیز جالب بهتون بگم خودمونی. ایرپاد های کپی که در فروشگاه مای ایرپادز موجوده خیلیاشون با استعلام شماره سریال شما پیغام اورجینال دریافت میکنید خصوصا ایرپاد پرو های کپی پس دقت کنید که تو خریدتون از کجا خرید میکنید.

۲ ــ بررسی جعبه ایرپادها

شاید برای شما جالب باشد که برخی از نشانه‌های ایرپاد‌های جعلی از همان جعبه مشخص است. پس بهتر است ابتدا آن را بررسی کنید. جعبه اصلی AirPods دارای یک لایه پلاستیکی منظم و فشرده است. در حالی که در نمونه‌های تقلبی این لایه دارای حباب یا خراش می‌باشد. اگر لایه پلاستیکی جعبه AirPods از قبل باز شده بود، بهتر است آن را نخرید زیرا به احتمال زیاد هدست دست دوم یا فیک است.در ضمن وقتی جعبه را از پشت روی میز می‌گذاریم در نمونه‌های اصلی دو قسمت آن ثابت می‌شود اما در جعبه ایرپاد‌های تقلبی بین دو قسمت جعبه فاصله و لنگ وجود دارد.

برچسب روی جعبه؛ یک راه تقریباً نامشخص برخی از سایت‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانیم از روی تعداد برچسب‌های روی جعبه تشخیص دهیم که آیا AirPods تقلبی هستند یا خیر. اما این ادعا کامل نیست؛ زیرا AirPods دارای برچسب‌هایی با طرح‌بندی‌های مختلف بسته به کشور سازنده هستند.

یک مورد دیگر در مورد جعبه اینه که محل باز شدن و اون قسمتی که برای باز کردن جعبه گذاشتن رو دقت کنید اگه ازش استفاده کردید و پلاستیک جعبه باز نشد یا پاره نشد احتمالا جنس های کپی هست. اینو بصورت تجربی توی ایرپادهای فول کپی زیاد دیدم که برچسب باز شدن رو دقیقا کپی اورجینال زدن ولی تنها عملی که انجام نمیده باز کردن پلاستیک جعبه هست.

۳ – فونت نوشته‌های جعبه و شارژر در تفاوت ایرپاد اصل و فیک :

 البته فونت و خوانایی متن چاپ شده بر روی لیبل اصلی ایرپادها از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است. روی جعبه AirPods را دست بکشید بزنید تا مشخص شود که آیا اصل یا جعلی است وقتی کیفیت چاپ متون روی جعبه، خود ایرپاد و دفترچه راهنما بالاست، می‌توانید مطمئن باشید که نمونه اصلی را در دست دارید. جعبه AirPods را علامت بزنید تا مشخص شود که آیا اصل یا جعلی است قدم بعدی کابل شارژر را چک کنید .

۴ –کابل شارژ اصلی یکی از راه حلهای تشخیص ایرپاد اصل و فیک :

در بسته‌بندی کابل‌های اصلی از ظرفت خاصی استفاده شده و سیم در جعبه سرگردان نیست. بررسی کابل شارژر Airpod چراغ LED روی جلد AirPods این چراغ که نشان دهنده روشن بودن AirPods است، در نمونه‌های اصلی بسیار زیبا ساخته شده است. در نمونه‌های تقلبی، این نور به شکل یک سوراخ سفید کوچک در بدنه کاور ایرپاد است. اما در ایرپاد اصلی، این سوراخ کوچک با مواد سیاه پر شده است.

۵ – چراغ ایرپادها و تفاوت ایرپاد اصل و فیک

چراغ LED روی کیس شارژ ایرپادهای فیک بصورت خیلی پر نور هستند و به راحتی میتوند این نور زیاد رو روی خود کیس و خود ایرپادها ببینید در صورتی که در ایرپاد اورجینال و های کپی این LED بصورت نور تیز و کم و بسیار زیبا جلوه میکنه که راحت میتونید تشخیص ایرپاد اصل و فیک رو داشته باشید.

۶ – نوشته های داخل درب کیس

قسمت داخلی درب کیس رو ببینید باید نوشته های مربوطه در اون موجود باشه علاوه بر موجود بودن باید کاملا واضح و مشخص نوشته شده باشه .

 

مطالب دیگر:علت باد شدن باتری های گوشی،انواع پردازنده های موبایل، ویژگی های مودم خوب

بررسی علائم جزئی جعلی بودن AirPods و تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی

۱ ــ اتصال به گوش :

 در این مرحله به اتصال ایرپاد به گوش بسیار دقت کنید. همانطور که می‌بینید این قسمت دارای یک لایه مشبک است. در ایرپاد‌های اصلی کیفیت این لایه به گونه‌ای است که دو سوراخ زیر آن دیده می‌شود. زیر این لایه‌ی مشبک سنسور تشخیص گوش هست که وقتی ایرپاد رو داخل گوش میذارید و یا در میارید موزیک در حال پخش رو قطع و وصل میکنه. یکی از مهمترین تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی همین نکات ریز میتونه باشه.

تفاوت ایرپاد اصل و فیک، به یک متخصص تبدیل شو

۲ ــ سوراخ ایرپادها :

  وقتی ایرپاد‌ها را در پشت نگه می‌داریم، سوراخی در این زاویه و روی دسته ایرپاد‌ها می‌بینیم. این سوراخ در ایرپاد‌های اصلی بالاتر قرار دارد. بررسی اصالت ایرپاد محل شارژ AirPods این قطعات که در واقع به پوشش محافظ متصل می‌شوند، می‌توانند تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی را به ما نشان دهند. همچنین حلقه‌های فلزی انتهای ایرپاد اصلی باید درخشندگی خود را حفظ کرده باشند.

۳ ــ محل شارژر :

 محل شارژ  AirPods یکی از عوامل مهم برای مقایسه عملکرد ایرپاد‌های اصلی و تقلبی است،زیرا ساختار حلقه شارژر ایرپادهای فیک و اصل باهم تفاوت دارند و قابل تشخیص می‌باشند. محل شارژ ایرپاد اصلی از هر دو سمت کانکتور اتصال داره اما در ایرپاد فیک فقط یک طرف دارد.

۴ ــ اتصال به گوشی همراه :

 به طور کلی، ایرپاد‌های اصلی کیفیت صدای بسیار بهتری نسبت به ایرپادهای فیک دارند، اما هنگام اتصال به تلفن‌های اپل، تفاوت‌هایی بین ایرپاد‌های اصل و جعلی وجود دارد. وقتی برای اولین بار ایرپاد‌ها را به گوشی اپل خود متصل می‌کنیم، در نمونه‌های جعلی با پیام «این ایرپاد شما نیست» مواجه می‌شویم.

همچنین در مقایسه عملکرد ایرپاد‌های اصلی و تقلبی در طول اتصالات بعدی، هر دو نمونه اصلی و جعلی به یک روش کار می‌کنند و می‌توانند پخش موسیقی دستگاه شما را کنترل کرده و به دستیار صوتی متصل شوند. اگر وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید و در قسمت general به about phone بروید، می‌بینید که گوشی ایرپاد‌های تقلبی را نمی‌شناسد در حالی که اگر هدست شما اورجینال باشد اطلاعات آن در این قسمت قابل مشاهده است.

تفاوت ایرپاد پرو اصل و تقلبی :

نمونه‌های جعلی ایرپاد پرو با دقت بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی ایرپاد ساخته شده‌اند و بنابراین، تشخیص ایرپاد پرو اصلی ممکن است کمی سخت‌تر باشد. در ادامه جزئیاتی را بیان می‌کنیم که با توجه به آن می‌توانید تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی در مدل پرو را متوجه شوید.

تفاوت ایرپاد اصل و فیک، به یک متخصص تبدیل شو

بررسی اصل یا جعلی بودن Airpod Pro  وابسته به بررسی جعبه Airpod  نیست زیرا در اکثر نمونه‌های جعلی سعی شده است، تفاوت‌ها به حداقل برسد و هر دو جعبه بسیار شبیه به یکدیگر هستند. هم از نظر چاپ لوگو و هم اندازه و کیفیت لیبل‌ها. بررسی جعبه Airpod  دارای شباهت بالایی است اما خلاقیتی که اپل برای سهولت استفاده کاربران به کار برده است این است که جعبه‌های اصلی AirPods Pro در پوشش پلاستیکی خود دارای لبه‌ای هستند که با فلش مشخص شده و در واقع محل باز شدن پلاستیک جعبه است. اکثر نمونه‌های تقلبی این لبه را ندارند.

نکته قابل توجه دیگر تثبیت کامل دو قسمت جعبه در نمونه‌های اصلی است. اکنون در جعبه جعلی Airpod Pro بین دو قسمت آن شکاف‌هایی وجود دارد. بررسی جعبه ایرپاد همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم، برچسب‌های جعبه ممکن است تفاوت‌هایی در جزئیات داشته باشند. اما این برای شناسایی AirPods Pro جعلی معتبر نیست زیرا ممکن است این محصول در کشور‌های دیگر ساخته شده باشد.

کابل شارژ ایرپاد فیک و اصل پرو :

تفاوت خاصی در ظاهر دو کابل شارژ اصلی و تقلبی AirPods Pro وجود ندارد. اما با استفاده از دفترچه راهنمای ایرپاد و نگاهی دقیق به صفحه اول دفترچه راهنمای AirPods Pro اصلی و جعلی تفاوت‌های کوچک را مشاهده خواهیم کرد.

تشخیص از طریق چراغ LED  در تفاوت ایرپاد اصل و فیک

دفترچه راهنمای Airpod چراغ LED روی درب شارژ این چراغ وضعیت خاموش یا روشن بودن محصول را نشان می‌دهد، اما با دقت در جزئیات آن می‌توان به تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی پی برد. زیرا در نسخه‌های تقلبی این نور سیاه است و سوراخ آن به وضوح قابل مشاهده است و در نسخه‌های اصلی این چراغ در حالت خاموش به رنگ سفید است و در هنگام روشن بودن نور قوی‌تری دارد.

 چراغ LED روی درب شارژ در برخی از نمونه‌های تقلبی، عمق شیار بالای این LED بسیار زیاد است. شماره سریال Airpod Pro را بررسی کنید، در مرحله اول، ابتدا شماره سریال در coverageapple.com را بررسی کنید. اگر تیک ایرپاد شما سبز شود، می‌تواند نشان دهنده اصلی بودن آن باشد. اما بد نیست بدانید که این شماره سریال ممکن است مربوط به نمونه اصلی ایرپاد باشد که کپی رایتر روی ایرپاد جعلی در دست شما چاپ کرده است.

بنابراین، بهتر است خود را به بررسی سری AirPods Pro محدود نکنید. علاوه بر این، در مدل‌های اصلی AirPods Pro، رنگی که برای چاپ این شماره سریال استفاده می‌شود، رنگ پایینی دارد و به سمت خاکستری متمایل می‌شود. در حالی که در نمونه‌های تقلبی رنگ خودکار کمی تیره‌تر است. گوشی‌ها را چک کنید در این مرحله به بررسی خود گوشی‌ها می‌پردازیم و همچنین تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی را در این قسمت بررسی می‌کنیم.

بررسی دیفیوزر‌های خارجی و داخلی در AirPods Pro:

 نوع فلز استفاده شده در این بخش خاکستری است. در حالی که در نمونه‌های اصلی از مواد کاملاً مشکی استفاده شده است. اندازه این دیفیوزر‌ها نیز می‌تواند نشانه خوبی باشد. می‌توانید در اینترنت عکسی از یک نمونه واقعی را جستجو کنید و آن را با AirPods در دست خود مطابقت دهید.

این نکته در مورد دیفیوزر‌های داخلی (موازی گوش) نیز صدق می‌کند و اگر رنگ آن‌ها نزدیک به خاکستری باشد و درخشندگی یا انعکاس نور وجود نداشته باشد، به این معنی است که متریال استفاده شده بی‌کیفیت و ایرپاد پرو تقلبی است. تابلو‌های راست و چپ در تمام ایرپاد‌های اصلی اپل، علامت اختصاری L به معنای گوش چپ و R مخفف گوش راست است، اگرچه سازندگان برخی از نمونه‌های جعلی این علائم را فراموش می‌کنند. این علامت ساده می‌تواند به راحتی تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی را به شما بگوید.

تفاوت ایرپاد اصل و فیک، به یک متخصص تبدیل شو

بررسی بلندگوهای ایرپاد و تفاوت ایرپاد اصل و فیک :

 بلندگو‌های اصلی وقتی پوشش نرم ایرپاد‌ها را برداریم، بلندگو‌های آن نمایان می‌شوند. کیفیت صفحه مشبک به کار رفته در آن می‌تواند به ما نشان دهد که کدام نمونه اصلی و کدام جعلی است. علاوه بر این، حلقه نگهدارنده این صفحه در ایرپاد‌های جعلی سیاه و شفاف است. بلندگو‌های اصلی AirPods نقطه اتصال به گوش در اینجا ما همچنین می‌توانیم تفاوت‌های جزئی را مشاهده کنیم. اندازه قطعه فلزی در اتصال به شارژر در نمونه‌های تقلبی بزرگتر است.

بررسی سنسورهای جانبی ایرپادپرو در تفاوت ایرپاد اصل و فیک

این سنسور که در کنار گوشی‌ها قرار دارد به همگام‌سازی عملکرد AirPods با حرکت دست‌ها کمک می‌کند. در برخی از نمونه‌های ایرپاد‌های تقلبی، این سنسور اصلاً وجود ندارد! سنسور جانبی ایرپاد تفاوت AirPods اصلی و تقلبی هنگام اتصال به تلفن به طور کلی ایرپاد‌های اصلی در زمان کمتری به تلفن همراه شما متصل می‌شوند.

همچنین، هنگامی که ایرپاد‌ها را برای اولین بار به اپل وصل می‌کنیم، صفحه نمایش داده شده می‌تواند ما را راهنمایی کند که آیا ایرپاد‌ها اصل هستند یا خیر. در نمونه‌های اصلی با پیام Airpod pro مواجه می‌شویم. در حالی که اگر از Airpod fake استفاده کنیم، پیام به این صورت است not your airpod pro :

بررسی حالت نویز ایرپادها در تفاوت ایرپاد اصل و فیک

اگرچه ایرپاد‌های اصلی و تقلبی در اکثر عملکرد‌ها مانند پخش موسیقی و اتصال به دستیار صوتی سیری یکسان هستند، اما اگر ایرپاد‌های شما در حالت حذف نویز واکنش نشان ندهند، جعلی است.

بررسی اصالته تفاوت هدفون ایرپاد مکس اصل و تقلبی: AirPods Max

در ایرپاد مکس اصلی کیفیت متریال و صدای هدفون فوق‌العاده بالاست و نمونه‌های تقلبی عمر کوتاهی دارند. بیایید ببینیم تفاوت AirPods Max اصلی و جعلی چیست؟ بررسی ظاهر گوشی‌ها یکی از نکاتی که می‌تواند تفاوت ایرپاد اصل و تقلبی را در مدل مکس به شما بگوید، تورفتگی گوشی‌ها است. ایرپاد‌های اصلی علاوه بر مواد باکیفیت، دارای فرورفتگی خاصی در ساختار و طراحی گوشی‌ها هستند

علاوه بر این، درگاه شارژ AirPods Max تقلبی دارای پوشش فلزی ضخیم‌تری است. تفاوت فاصله سوراخ‌های اطراف این پورت در مدل اصلی و تقلبی قابل توجه است. علامت اختصاری L و R را بررسی کنید می‌دانیم که این نماد‌ها به ما یادآوری می‌کنند که چگونه AirPods را روی گوش قرار دهیم.

علامت ایرپادهای پرومکس :

 اگر یادتان باشد در نمونه‌های ایرپاد و ایرپاد پرو روی بدنه آنها علامت نوشته شده بود. اما در مدل Airpod Max روی پارچه داخلی هدفون مشخص است. علامت اختصاری L و R را بررسی کنید در نمونه‌های اصلی، علائم L و R ضخیم و کمی برجسته‌تر از سطح پارچه داخلی هستند.

در برخی از جعبه‌های جعلی AirPods Max مشکلات نوشتن خاصی وجود دارد. مثلاً به جای سیب از کلمه apole استفاده می‌شود. تفاوت دیگر در یکی از کناره‌های جعبه است. جایی که در نمونه‌های اصلی کلمه AirPods Max نوشته شده است اما در نمونه‌های جعلی فقط کلمه Max کافی است. این مشکل در اطلاعات کلی نوشته شده در زیر جعبه  قابل مشاهده است.


آیا خرید ایرپاد فیک خوب است ؟

در قسمت بالا تمامی تفاوت‌های بین ایرپادهای اصلی و ایرپادهای فیک برای شما بیان شد، اما این تفاوت‌ها دلیل بر بد بودن ایرپادهای فیک نیست و این ایرپادها نسبت به هزینه خرید خود دارای مزیت‌های خاصی نیز هستند. اگر شما به دنبال خرید هدفون بدون سیم هستید اما هزینه بالایی برای خرید ان ندارید، پیشنهاد صد در صدی ما خرید ایرپاد های کپی در وحله اول و بعد ایرپاد کپی ( یا همون تقلبی و فیک ) رو پیشنهاد میکنیم. بعضا شاید کیفیت پایینی داشته باشند نسبت به اورجینال اما بعلت قیمت خیلی مناسب آنها ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

مزیتهای استفاده از ایرپاد بجای هدفون :

 بهترین جایگزین برای AirPods استفاده از هدفون بی‌سیم بود که مشکلاتی از جمله گره خوردن مداوم سیم‌ها یا از کار افتادن سیم اتصال بین هدفون و گوشی کاربر (یا تبلت یا هر منبع دیگری) را به همراه داشت، بنابراین ظاهر اولین نسل از هدفون‌های بی‌سیم بسیار محبوب بود در در بین کاربران، اما در طراحی این هدفون بی‌سیم همچنان از یک سیم برای اتصال دو نازل به یکدیگر استفاده شده است که این خود یک تناقض است.

 در تلاشی دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری شروع به تولید هدفون‌های کاملاً بی‌سیم کردند که به معنای واقعی کلمه بی‌سیم هستند. بزرگترین مزیت AirPods جایگزین نسبت به نسل‌های قبلی، راحتی و آزادی عمل در هنگام استفاده از آن است. در ادامه سایر مزایای ایرپاد‌های جایگزین بررسی شده است.

۱ ــ جلوگیری از سردرد :

 یکی از مشکلات استفاده طولانی مدت از هدفون بی‌سیم است. وزن سبک و ارگونومی ایرپاد‌های جایگزین آن را برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب کرده است.

۲ ــ امکان دوربودن گوشی‌های ایرپاد از یکدیگر :

اگر می‌خواهید با یک هدست بی‌سیم با دوست خود به موسیقی گوش دهید، باید هر دو سر خود را به هم نزدیک کنید که تجربه خوشایندی نبود. یا هنگام پاسخ دادن به تماس تلفنی می‌توانید از یکی از دو گوشی دستگاه استفاده کنید و با گوش دیگر به صدا‌های اطراف خود گوش دهید.

 ۳ ــ  دارای محفظه محافظت از گوشی‌های ایرپاد :

اکثر مدل‌های جایگزین ایرپاد محبوب دارای یک قاب یا محفظه هستند که علاوه بر محافظت از هدفون در برابر آسیب یا از بین رفتن، به عنوان یک شارژر قابل حمل نیز عمل می‌کند. با یک بار شارژ این کیس می‌توانید ایرپاد‌های تقلبی را چندین بار به طور کامل شارژ کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ظرف را با خود بیاورید. برخی دیگر از ایرپاد‌های تقلبی کیس ندارند و مستقیماً با کابل USB شارژ می‌شوند.

 ۴. کنترل آسان :

 لمس یا دکمه بهترین جایگزین ایرپاد همه انواع ایرپاد‌های جایگزین دارای دکمه‌هایی بر روی بدنه خود هستند که می‌توانند با حرکات مختلف مانند یک بار فشار دادن، دو بار فشار دادن، یا فشار دادن و نگه داشتن دکمه برای برقراری/پایان تماس صوتی، پخش/توقف موسیقی، استفاده شوند.

 ۵. امکان پاسخگویی به تماس‌های تلفنی:

 راحتی پاسخ دادن به تماس تلفنی بدون درگیر شدن دستان شما یکی از برجسته‌ترین مزایای ایرپاد‌های جایگزین ایرپاد اصلی است. این ویژگی را می‌توان به خصوص در مشاغل یا موقعیت‌هایی که فرد به هر دو دست نیاز دارد احساس کرد.

 ۶. کدک : APT-X

در مدل‌های سازگار همانطور که گفته شد، AirPods یک جایگزین مبتنی بر فناوری بلوتوث است. به طور خلاصه می‌توان گفت که کدک APT-X باعث انتقال صدای باکیفیت بر روی یک پلت فرم بی‌سیم می‌شود.

 ۷. حذف نویز در مدل‌های سازگار :

اگر نگران سلامت شنوایی خود هستید، حتماً یک جایگزین ایرپاد را انتخاب کنید که دارای قابلیت حذف نویز باشد. علاوه بر این، قابلیت حذف نویز در هدفون‌های بی‌سیم با فیلتر کردن صدا‌های مزاحم محیط اطراف، موسیقی را قابل درک و لذت بخش‌تر می‌کند.

 ۸. مقاومت در برابر رطوبت:

 در مدل‌های سازگار ایرپاد‌های جعلی مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت یکی دیگر از مزایای ایرپاد‌های جایگزین است، به خصوص اگر هدف اصلی شما از خرید آن ورزش یا فعالیت بدنی بالا باشد. اکثر بهترین جایگزین‌های AirPods دارای رتبه IPX۴، IPX۵ یا IPX۶ هستند.به این معنی است که دستگاه در برابر پاشیدن مایع از هر جهت مقاوم است. دستگاه دارای رتبه IPX۵ در برابر پاشیدن مایعات از یک جت آب معمولی مقاوم است.

 ۹. مناسب برای ورزش :

 آزادی عمل در انجام کار‌های روزانه که جایگزین AirPods برای کاربران به ارمغان می‌آورد، این دستگاه را برای فعالیت‌های بدنی و ورزش بسیار مناسب کرده است. مهمترین استانداردی که یک AirPods جایگزین ورزشی باید داشته باشد، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت است. ایرفون جایگزین برای ورزش در مقایسه با مدل‌های مشابه، طراحی خاصی دارد که حتی در هنگام حرکات ورزشی سنگین از گوش خارج نمی‌شود و اغلب دارای زائده‌ای است که اطراف گوش می‌درخشد و باعث پایداری بیشتر آن در داخل گوش می‌شود.

 ۱۰. مجموعه‌ای از لوازم جانبی :

 قاب گوشی، محافظ و… ایرپاد‌ها، در جعبه اکثر هدفون‌های بی‌سیم، لوازم جانبی مانند کابل شارژ و چندین جفت نوک گوش سیلیکونی در اندازه‌های مختلف وجود دارد و کاربر می‌تواند با انتخاب سایز مناسب از خارج نشدن ایرپاد‌های جایگزین از گوش خود جلوگیری کند.

 لیست تفاوت‌های AirPods و : AirPods Pro

فرق-بین-ایرپاد-اصلی-و-فیک

تفاوت ۱:

سیستم حذف نویز فعال احتمالاً واضح‌ترین تفاوت این است که AirPods Pro به جای استفاده از روش کاهش نویز با استفاده از فوم‌های تلفن، از فناوری حذف نویز فعال استفاده می‌کند. میزان کاهش نویز قابل تنظیم است و حتی می‌توانید این ویژگی را به طور موقت در حالت شفافیت قرار دهید تا بتوانید صدای اطراف خود را بدون درآوردن هدفون بشنوید. این ویژگی در مواقعی مانند عبور از خیابان بسیار کاربردی است. متأسفانه ایرپاد‌های معمولی چنین قابلیتی ندارند و تنها با استفاده از یک سری فوم‌های عایق صدا، کاهش نویز را ارائه می‌کنند.

 تفاوت ۲ :

ایرپادپرو  ضد آب است به همین دلیل اگر قصد دارید ایرپاد‌ها را با خود به باشگاه ببرید، بهتر است با قیمت بالاتر نسخه پرو کنار بیایید و به سراغ ایرپاد پرو بروید، زیرا این مدل گواهی ضد آب IPX۴ را دریافت کرده است که آن را در برابر تعریق بدن مقاوم می‌کند. و پاشیدن قطرات آب انجام داده است. البته به این معنی نیست که بتوانید از AirPods Pro خود در استخر استفاده کنید یا کاملاً زیر آب دوش بگیرید، زیرا استاندارد IPX۴ شامل این موارد نمی‌شود و قطعاً هدفون شما آسیب می‌بیند.

 تفاوت ۳:

ایرپاد پرو قابلیت تغییر سری هدفون را دارد برای یافتن بهترین اندازه گوشی، AirPods Pro گزینه‌های بیشتری نسبت به AirPods در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در داخل جعبه محصول شما چندین جفت هدفون با اندازه‌های مختلف وجود دارد و حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که باید از کدام یک استفاده کنید، اپل با یک تست سریع صدا به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین جفت را برای اندازه و شکل گوش خود انتخاب کنید. از آنجایی که ایرپاد‌ها پلاستیکی هستند، ممکن است با آن‌ها راحت نباشید. اگرچه برخی افراد بر این باورند که این نوع ساری‌ها راحت‌تر از ساری‌های سیلیکونی هستند، اما این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به این دارد که با کدام نوع راحت‌تر هستید. AirPods pro

تفاوت ۴:

اگر تا به حال هنگام استفاده از هدفون‌های داخل گوشی (Earbuds) احساس ناراحتی کرده‌اید، احتمالاً به دلیل فشار هوای آزاردهنده‌ای است که در داخل گوش شما جمع شده است. برای مقابله با این مشکل، AirPods Pro از یک شیر تبادل فشار بسیار کوچک برای متعادل کردن این فشار استفاده می‌کند. قابلیتی که اپل از هدفون‌های سری Powerbeats Pro از Beats قرض گرفته است. در حالی که ممکن است این ویژگی کوچکی از سری Pro به نظر برسد، ارزش بررسی را دارد. به خصوص اگر گوش‌های حساسی دارید و این مورد شما را آزار می‌دهد.

 تفاوت ۵ :

ایرپاد پرو دارای یک اکولایزر تطبیقی ​​است یک میکروفون کوچک داخلی در داخل AirPods وجود دارد که می‌تواند حجم صدا را اندازه‌گیری کند. وجود این میکروفون برای عملکرد سیستم حذف نویز محیط حیاتی است، اما همچنین می‌تواند به عنوان یک ویژگی جانبی خوب برای مواردی مانند اکولایزر تطبیقی ​​که صدا را برای شما بهینه می‌کند، استفاده شود.

 این سیستم چگونه کار می‌کند؟ طبق گفته اپل، AirPods Pro به طور خودکار صدا‌ها را با استفاده از یک تقویت‌کننده دامنه دینامیکی بالا در فرکانس‌های پایین (صدا‌های باس و باس) و فرکانس‌های متوسط ​​تنظیم می‌کند و در نتیجه صدا‌های فوق‌العاده شفاف و خالص ایجاد می‌کند، در حالی که عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد!

تفاوت ۶:

 صفحه صدا گسترده‌تر و وضوح صدا بیشتر در حالی که تفاوت عملکرد صوتی بین این دو ایرپاد چندان محسوس نیست، بسیاری از مردم متوجه صحنه‌های صوتی گسترده‌تر سری Pro شده‌اند. این بدان معنی است که می‌توانید ساز‌های مختلف را با وضوح و وضوح بیشتری بشنوید و همچنین وضوح کلی صدا در هنگام استفاده از AirPods Pro کمی بهتر است. احتمالاً به این دلیل که در AirPods Pro، دامنه پاسخ فرکانسی کمی افزایش یافته و کپسول آن کمی بزرگتر است، که اجازه می‌دهد تا صدا‌های تولید شده بیشتر توسعه یابند.

 تفاوت ۷ :

 ایرپاد پرو کمی کوتاه‌تر و کمی ضخیم‌تر از AirPods است خوب، این بیشتر یک تفاوت بصری است تا یک تفاوت عملکردی، اما AirPods Pro کمی کوتاه‌تر و ضخیم‌تر از AirPods معمولی است. در مدل پرو، دنباله شناخته شده هدفون‌های نسل اول دیگر طولانی نیست، اما به دلیل بزرگتر بودن کپسول، قسمت بیشتری از گوش را می‌پوشاند. هر دوی آن‌ها طراحی به روز شده‌ای دارند، با این حال، برخی ممکن است این سبک طراحی را دوست داشته باشند و برخی دیگر ممکن است نه. اما نکته بسیار واضح این است که با یک نگاه می‌توان فهمید که هر دوی این مدل‌ها محصولات اپل هستند و زبان طراحی مدرنی دارند که در خور یک محصول اپل است.

تفاوت ۸:

قیمت AirPods Pro بسیار بسیار بالاتر است در نهایت، به قسمتی می‌رسیم که برگ برنده آن در دست ایرپاد‌های معمولی است، ایرپاد پرو به طور قابل توجهی گران‌تر از مدل معمولی با کیس شارژ استاندارد است. البته اگر بخواهید کیف شارژ معمولی را با کیس شارژ بی‌سیم تعویض کنید، قیمت آن کمی بالاتر خواهد بود و در این صورت تفاوت قیمت بین مدل معمولی و پرو کمتر و قابل تحمل‌تر می‌شود.

تفاوت ایرپاد اصل و فیک در آیفون ۱۴

اپل در آیفون جدید خود و در ios 15 به بعد قابلیتی گذاشته که خیلی شیک و مجلسی بهتون میگه که ایرپادی که دارید استفاده میکنید اصل هست یا فیک که میتونه کمک بسیار بزرگی بهتون کنه و بدون اینکه اطلاعات خاصی داشته باشید گوشیتون هشدار غیر اصل بودن ایرپاد رو بهتون میده. نحوه کارش به اینصورته که وقتی ایرپاد رو با گوشی کانکت کردید و پاپ آپ ایرپاد براتون اومد هشدا غیر اصل بودن هم براتون میاد و از اونجا میتونید بفهمید که ایرپادی که قصد خریدنشو دارید اصل هست یا فیک. فرقی هم نمیکنه کدوم مدل ایرپاد اپل باشه خودش تشخیص میده .

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی