ویژگی های یک مودم خوب

3/15/2023 ادمین سایت
ویژگی های یک مودم خوب

در ابتدا باید بدانید که کیفیت مودم در سرعت اتصال به اینترنت مهم است و اگر مودمی خوب نباشد باعث کندی اینترنت می شود . امروزه مودم ها به صورت بی سیم مورد استفاده قرار می گیرند که در هرجای منزل به راحتی بتوان از آن استفاده کرد .برای خرید یک مودم خوب به قابلیت اشتراک گذاری اینترنت آن هم دقت کنید . برای آشنایی بیشتر با این موضوع با پرشین وی همراه باشید.

ویژگی های یک مودم خوب

بسیاری از کاربران اینترنت مخصوصا کاربران ایرانی همیشه از سرعت کم اینترنت در کشور ما ناراضی هستند و دوست دارند به هر طریقی بتوانند سرعت خود را افزایش دهند، از طرف دیگر کاربرانی که از طریق Dial Up به جهان مجازی متصل می شوند، نمی توانند به آسانی، آن طور که دلخواهشان است از امکانات اینترنت استفاده کنند.

تعداد این کاربران کم نیست و بسیاری از افراد در چند وقت اخیر تصمیم گرفته اند با گرفتن اشتراک اینترنت پر سرعت برای همیشه از شر دردسرهای موجود راحت شوند. برای انجام این کار قبل از هر کاری نیاز است که یک دستگاه مودم ADSL خریداری کنید.

ویژگی-های-یک-مودم-خوب

به همین خاطر نیاز است با نحوه انتخاب یک مودم خوب که بتواند پاسخگوی نیازهای تان باشد، آشنایی داشته باشید. البته پیش بینی می شود در سال های آینده مودم های ADSL به یکی از قطعات ثابت رایانه های خانگی و لپ تاپ ها تبدیل شوند زیرا کم تر کاربری پیدا می شود که نیاز به اینترنت پرسرعت نداشته باشد و از مودم های ADSL استفاده نکند.

با توجه به این موضوع در فوت و فن این هفته به شما آموزش هایی می دهیم تا بتوانید دستگاه مورد نظرتان در این زمینه را به آسانی و درستی شناسایی و خریداری کنید. باید بدانید که مودم های اینترنت علاوه بر این که در کیفیت ایجاد ارتباط متفاوت هستند، ویژگی های دیگری هم دارند که بد نیست هنگام خرید به صورت دقیق تری آن ها را در نظر داشته باشید.

ویژگی های ضروری در هنگام خرید مودم خوب

امکاناتی نظیر قابلیت اشتراک گذاری اینترنت، تعداد پورت های LAN. داشتن تجهیزاتی برای اتصال به شبکه های بی سیم در مودم های اینترنت پر سرعت، متفاوت است و خوب است با داشتن آگاهی به سراغ این ابزارها برویم.

 با سیم یا بدون سیم؟

حتما تا به حال اصطلاح «وایرلس» به گوش تان خورده است، این عبارت که به معنای بدون سیم بودن یک ابزار است، امروزه به یک خصوصیت کلیدی و قابل توجه تبدیل شده است. برخی از مودم های اینترنت پر سرعت نیز دارای این قابلیت هستند و می تواند برای شما ارتباطی را بدون سیم به وجود بیاورند و از طریق رابط های استاندارد ۱۱ IEEE ۸۰۲ Wi Fi یا با استفاده از استانداردهای ABوG به شبکه اتصال پیدا کنند.

در ابتدا کاربران فکر می کردند که این مودم ها فقط به درد استفاده در محیط هایی مانند اتاق کنفرانس یا سالن های بزرگ برگزاری سمینار می خورد.

اما امروزه این دیدگاه تغییر پیدا کرده است و بیش تر کاربران ترجیح می دهند حتی در محیط های کوچکی مانند منزل هم هیچ محدودیتی در استفاده از اینترنت نداشته باشند.

با نصب یکی از این مودم ها در هر جایی از منزل، این امکان را پیدا خواهند کرد که بتوانند از هر نقطه دیگری در منزل به اینترنت اتصال پیدا کنند و دیگر نیازی نباشد که مودم را با کابل به رایانه مورد نظرشان متصل کنند.

ویژگی مهم مودم های بی سیم

مهم ترین نکته ای که در این دسته از مودم ها به چشم می خورد راحتی استفاده از آن ها برای کاربران است و به همین خاطر این مدل بیش تر از مودم های دیگر پیشنهاد می شود. فقط در هنگام خرید یک مودم به تعداد پورت های آن توجه کنید.

ویژگی-های-یک-مودم-خوب

بعضی از این مودم ها پورت LAN وجود ندارد و به جای آن فقط پورت USB قرار داده شده است، در صورتی که از این پورت استفاده کنید، در بعضی از موارد خاص این امکان وجود دارد سرعت اینترنت پایین بیاید.

در صورتی که مودم را برای شرکت یا سازمان کاری خریداری می کنید باید بدانید که به مودمی احتیاج پیدا خواهید کرد که بتواند تعداد پورت های بیش تری در اختیار شما قرار دهد. در حالت کلی استفاده از پورت های LAN سرعت بیش تری را برای شما به همراه خواهد داشت.

 نویزگیر فراموش نشود

با توجه به این که در صورت استفاده از اینترنت ADSL دیگر می توانید به آسانی به اینترنت به صورت شبانه روزی اتصال داشته باشید، به این ترتیب می توانید در زمانی که به اینترنت وصل هستید از تلفن منزل هم استفاده کنید.

اما معمولا این مشکل برای کاربران به وجود می آید که در هنگام استفاده از تلفن برای مکالمه، صداهایی را می شنوند که خوشایند نیست. این نویزها به این خاطر است که از جدا کننده ای برای صوت و داده برای جلوگیری از اشغالی تلفن هنگام اتصال به اینترنت استفاده نکرده اند.

 

مطالب دیگر:ترفند هایی برای طول عمر بیشتر باتری گوشی،هندزفری های بیسیم لنوو،نقد و بررسی هندزفری T13

از بین بردن نویز مودم

برای از بین بردن این نویزها باید ابزاری با نام «اسپلیتر» تهیه کنید، که نویزهای موجود روی خطوط تلفن شما را از بین ببرند. البته در بعضی از مودم های موجود، اسپلیتر وجود دارد و عمل تفکیک صدا و داده به صورت خودکار انجام می شود.اما برای بعضی از مدل ها باید به صورت جداگانه این ابزار را خریداری کنید.

 

 استانداردهای مودم

مودم های قدیمی که در حال حاضر زیاد در بازار وجود دارند، مودم های ساده ADSL هستند و بیش تر مودم هایی که برای آینده استفاده می شوند، مودم های ADSL ۲ هستند. توان آپلود در هر کدام از این مدل ها نیز تفاوت دارد.

البته در تمامی این موارد باز هم بستگی دارد شما از چه سرعتی برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. نکته دیگری که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید این است مودمی که خریداری می کنید، حتما ضمانت نامه معتبری داشته باشد.

تنها تعداد محدودی از مدل های موجود در بازار هستند که ضمانت نامه معتبری ندارند و این موضوع باعث می شود کاربران به دلیل پایین بودن قیمت، به خریدشان ترغیب شوند. شاید بهتر باشد وسیله ای را خریداری کنید که در صورت ایجاد هر مشکلی بتوانید به آسانی با یک پشتیبانی معتبر مشکل خود را حل کنید.

بیشتر بدانید انواع مودم ADSL

مودم‌های ADSL انواع مختلفی دارند که به دلیل کاربری‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شده‌اند، به طور کلی مودم‌های ADSL در دو نوع Ethernet modem و مودم بی‌سیم( Wireless) یا مودم وای فای WiFi به بازار عرضه شده‌اند. مودم ethernet modem تک پورت، دارای یک پورت USB و یک پورت LAN است.

مودم‌های سیمی یا همان مودم Ethernet تک پورت می‌توانند فقط به یک کامپیوتر (یا لپ‌تاپ) وصل شوند و فقط به یک سیستم سرویس دهند.

در کل این نوع مودم‌ها برای مکانی که می‌خواهید فقط یک سیستم استفاده کنید و قرار هم نیست که سیستم دومی به اینترنت متصل شود مناسب است.

مودم‌های تک پورت سیمی ارزان‌ترین مدل مودم ADSL هستند، اما از آنجایی که امروزه در هر خانه‌ای حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت پیدا می‌شود استفاده از مودم وای فای به صرفه‌تر است.مودم WiFi نیز امکان استفاده از چندین دستگاه را فراهم می‌آورد.

 

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی