علت صدا دادن لب تاب

11/16/2022 ادمین سایت
علت صدا دادن لب تاب

آیا می دانید علت صدا دادن لپ تاپ هنگام روشن شدن چیست؟ همان طور که مستحضر هستید، به طور معمول با روشن شدن لپ تاپ صدای فن آن شنیده می شود، که برای بعضی از کاربران آزاردهنده است، همچنین اگر این مشکل پیگیری نشود باعث به وجود آمدن اشکالات بیشتر در دستگاه خواهد شد و سیستم تهویه نیز به طور کامل از بین می رود.

زیرا هنگامی که در زمان روشن شدن، لپ تاپ صدا می دهد و فن به درستی کار نمی کند، لحظه به لحظه گرمای دستگاه اضافه می‌ شود و موجب آسیب رسیدن به سایر بخش های لپ تاپ می شود. اگر شما نیز می خواهید علت صدا دادن لپ تاپ در هنگام روشن شدن را بدانید تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا علاوه به آگاهی به علت صدا دادن لپ تاپ در هنگام روشن شدن برخی راه حل های رفع این اشکال نیز بدانید. علاوه بر آن، برای اینکه بدانید چرا فن لپ تاپ یکسره کار می کند؟ پس تا مطلب همراه جانبی تیک باشید

بررسی علل صدا دادن لپ تاپ در هنگام روشن شدن

همان طور که می دانید در همه دستگاه ها یک سیستم تهویه یا فن تعبیه می ‌شود که وظیفه خنک سازی دستگاه را به عهده دارد، اما برخی مواقع به علت آلودگی های بیش از اندازه، این قطعه کیفیت خود را از دست می ‌دهد و در نهایت صدای نا بهنجاری تولید می کند که لپ تاپ نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

یکی از دلایل صدا دادن لپ تاپ در هنگام روشن شدن پایین آمدن راندمان فن است، که موجب تولید صدا شده و این امر مشکلات پی در پی به وجود خواهد آورد، زیرا باعث داغ شدن سی پی یو شده که در صورت ادامه آسیب ‌های بیشتری به دستگاه وارد می شود. حال که با علت صدا دادن لپ تاپ در هنگام روشن شدن آشنا شدید وقت آن است که با روش های رفع این مشکل آشنا شوید.

رفع صدا دادن لپ تاپ در هنگام روشن شدن

از جمله مواردی که جهت رفع این مشکل می توان به آنها اشاره نمود عبارتند از:

به کار گیری فن خنک کننده مجزا

اولین روش برای رفع صدا دادن لپ تاپ در زمان روشن شدن، استفاده از فن خنک کننده مجزا می باشد، این روش در زمانی که دستگاه به علت اجرای برنامه های سنگین پردازش ‌های سنگین تری را انجام خواهد داد توصیه می شود. اگر نیاز به آشنایی با تعمیر فن لپ تاپ دارید می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

 

مطالب پیشنهادی:ترفندهای کاربردی گوشی ، برندهای محبوب لب تاب ، هندزفری بیسیم گیمینگ  M28

 

متوقف کردن پردازش ها

دومین روش برای رفع صدا دادن فن لپ تاپ در زمان روشن شدن توقف پردازش است، زیرا مهم ترین منبع افزایش دمای لپ تاپ گرمای حاصله از سی پی یو در زمان اجرا و باز بودن برنامه می باشد، همچنین در پس زمینه برنامه، پردازش هایی انجام می گردد، که باعث افزایش دما خواهد شد، پس میتوان با بستن برنامه های غیر ضروری با جلوگیری از پردازش آنها باعث کاهش دمای لپ تاپ شد.

تمیز کردن فن و گرد گیری اصولی آن

علت-صدا-دادن-لب-تاب

سومین روش برای رفع صدا دادن فن لپ تاپ در زمان روشن شدن تمیز کردن آن می باشد، برای اینکار باید دقت و ظرافت بالایی به کار برد و به طور کامل با قطعات و اجزای لپ تاپ آشنایی داشت به شما توصیه می کنیم برای تمیز کردن به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ آنی تعمیر مراجعه کنید تا با خیالی آسوده، مشکلاتان رفع شود.

نرم افزار های کنترل کننده سرعت فن

اگر می خواهید که فن لپ تاپ به طور کامل بی صدا باشد می توانید نرم افزارهای کنترل سرعت فن دانلود کنید، زیرا این نرم‌ افزار ها سرعت فن و صدا را به طور همزمان تنظیم خواهند کرد، شاید این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نباشد اما میتوان با آن سرعت فن لپ تاپ را کنترل کرد.

به کار گیری خمیر سیلیکون

پنجمین روش برای کاهش صدای فن لپ تاپ به کارگیری خمیر سیلیکون می باشد، همان طور که می دانید هنگامی که دمای سی پی یو بالا باشد عملکرد فن پایین می‌ آید و فن دستگاه بیش از هر زمان دیگری صدا می دهد، بنابراین باید در هنگام اجرای بازی های کامپیوتری و نرم افزار های رندرینگ خمیر سیلیکون به کار برود، حتی بعضی از کارشناسان به کارگیری این خمیر را اجباری می دانند.

تعویض فن لپ تاپ

اگر به دنبال رفع همیشگی مشکل هستید، می توانید فن قدیمی را با یک فن جدید تعویض کنید که هزینه زیادی در بر نخواهد گرفت، در اصل با تعمیر فن امکان دارد به طور موقت مشکل لپ تاپ برطرف شود اما بعد از مدتی صدای لپ تاپ بالا می رود، شما باید در تعویض فن توجه داشته باشید که این کار به طور اصولی ارجینال انجام شود، زیرا امروزه در بازار فن های تقلبی و غیر استاندارد بسیار است، که زود خراب شده و کارکرد مناسبی نخواهند داشت. همچنین این فن ها با نداشتن توانایی لازم برای خنک کنندگی لپ تاپ باعث خرابی آن نیز خواهد شد.

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی