نکاتی که گیمرها باید بدانند

11/7/2022 ادمین سایت
نکاتی که گیمرها باید بدانند

کار گیمینگ یک کار بسیار حرفه ای است و برای کار حرفه ای نیاز به ابزار و تجهیزات حرفه ای نیازمندیم. مثل کیبورد،موس ،کیس و ... بازی های گیمینگ جزو سرگرمی ها محسوب نمی شود بلکه به عنوان یک شغل در نظر گرفته می شود.در سالیان بسیار دور گیمر های زیادی در ایران وجود نداشتند.

ولی در چند سال گذشته تعداد گیمرها در ایران بسیار زیاد شده است. گیمرها در بازی های رایانه ای متخصص و حرفه ای میشوند و سپس به کسب در آمد روی می آورند. به کلیه کارهایی که یک گیمر انجام می دهد گیمینگ می گویند.

نکاتی-که-گیمر-های-باید-بدانند

یکی از تجهیزاتی که یک گیمینگ کار حرفه ای به آن نیاز دارد هدست گیمینگ است. دلیل اهمیت آن این است که در یک بازی ویدئویی صدا نه تنها باعث لذت بردن از بازی می شود بلکه باعث می شود گیمر بر بازی مسلط شود. این تسلط هنگامی ایجاد میشود که شما از هدست خوب استفاده کنید.پس شما به عنوان یک گیمر باید یک هدست گیمینگ داشته باشید که کیفیت خوبی داشته باشد. علاوه بر کیفیت، دوام و راحتی هم از نکات قابل توجه در انتخاب یک هدست گیمینگ حرفه ای است.

 

مطالب مرتبط: نکاتی در مورد شارژ کردن هندزفری بیسیم،تاریخچه هندزفری بیسیم ، عروسک آنتی استرس

 ویژگی های هدست گیمینگ:

آکوستیک هدست:

اگوستیک هدست همان خروج و ورود صدا از هدست به محیط  و بالعکس است.

هدست های گیمینگ از نظر آگوستیک به دو دسته تقسیم  می شوند.

سیستم بسته :

در این هدست های گیمی هدست گوش را به طور کامل پوشش می دهد به طوری که هیج صدایی از بیرون به داخل هدست و یا از هدست به خارج نمی رود.

سیستم باز:

در هدست های سیستم باز گوش به طور کامل پوشانده نمی شود و در این حالت شما صدای محیط را می شنوید و همچنین صدای بازی از هدست نیز در محیط پخش می شود. اکثر گیمر های حرفه ای از سیستم بسته استفاده می کنند تا بتوانند به بازی تسلط کافی داشته باشند.

نکاتی-که-گیمر-های-باید-بدانند

فرکانس (Frequency Response):

بر روی جعبه های گیمینگ اعدادی نوشته شده است که به شما برای اینکه بتوانید یک هدست گیمینگ خوب داشته باشید کمک می کند.حتما هنگام انتخاب یک هدست گیمینگ به این اعداد و مشخصات دقت کنید. یکی از اعدادی که بر روی این جعبه نوشته شده است میزان فرکانس است . در واقع میزان فرکانس همان میزان صدایی است که هدست می تواند آن را تولید کند . هرچه دامنه این فرکانس بالاتر باشد میزان کیفیت صدای این هدفون بالاست.

یک هدست مناسب گیمینگ می تواند فرکانسی معادل 5 هرتز تا 30000 هرتز داشته باشد.

میزان حساسیت:

میزان حساسیت بر اساس دسیبل خارج شده از هدفون اندازه گیری می شود.هرچه دامنه عدد حساسیت بالاتر باشد میزان صدای تولید شده بیشتر می شود. این دامنه در مدل های مختلف بسیار متنوع است و روی قیمت تاثیر مستقیم دارد.

هدست هایی که مناسب برای گیمینگ هستند میزان حساسیت آن ها بین 90 تا 120 دسیبل است.

نکاتی-که-گیمر-های-باید-بدانند

 تکنولوژی بی سیم wireless:

یکی از فاکتور های مهم برای گیمر های حرفه ای راحت بودن در حین بازی است. این راحتی می تواند به عواملی مختلفی بستگی دارد. هدست های گیمینگ قرار است از اول تا انتهای بازی بر روی گوش باشد بنابراین باید از استاندرد هایی برخوردار باشد تا گیمر در حین بازی احساس راحتی کند.یکی از این موارد  بسیم بودن هدست ها هستند. گیمر ها معمولا از هدست های بی سیم برای راحتی کار بیشتر  استفاده می کنند. 

برای حل این مشکل انواع هدست های بیسیم وارد بازار شده اند که روش های اتصال بیسیم آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم.

بلوتوث معمول ترین و متداول ترین شیوه وایرلس است. که شما می توانید با این روش تا فاصله 10 متر اتصال را تجربه کنید. شاید بتوان گفت که بلوتوث یکی از امن ترین راه های اتصال بیسیم است. بیشتر هدست های گیمینگ از این تکنولوژی پیروی میکنند.

NFC:اگر از گوشی های هوشمند استفاده می کنید حتما برای یک بار هم شده گزینه nfc  را روی گوشی خود دیده اید اما تا به حال از آن استفاده نکرده اید. استفاده از این روش در کشورمان متداول نیست . اساس کار nfc  با بلوتوث یکی است اما مهم ترین تفاوت این دو اتصال سریع و پایدارتر nfc  است.

آمپِدانس:

امروز داخل همه دستگاه های برقی و دیجیتالی یه برد که روی آن مدار الکتریکی سوار است قراردارد. همه ی این مدار ها دارای میزان مشخصی مقاومت است مقاومت در برابر جریان الکتریکی. شما به عنوان یک گیمر کافیست بدانید که هزچه میزان مقاومت بالاتر برود میزان خروجی صدا کاهش می یابد. هدست های مناسب گیمینگ امپدانس بین 25 تا 35 اهم دارند.

نکاتی-که-گیمر-های-باید-بدانند

برای خرید هدفون گیمینگ اینجا کیلک کنید

معیار های مهم در انتخاب هدست گیمینگ :

راحت بودن:

به جرئت می توان گفت که مهم ترین ویژگی برای یک گیمر راحت بودن است. زیرا گیمر ساعت ها به بازی کردن مشغول است و همه اعضای بدن به خصوص جشم ها و گوش ها درگیر هستند. هدست ها نقش مهمی در راحتی یک گیمر دارند. چرا که گوش یک عضو غضروفی خیلی حساس است. برخی از گیمر ها به علت استفاده از هدست های نامناسب دچار مشکلات شنوایی و پوستی می شوند.

این که چه هدستی برای شما خوب است کاملا به شما بستگی به سایز گوش شما دارد شما باید هدفونی را انتخاب کنید که پد هدست کاملا گوش شما را پوشش دهد و به شما احساس راحتی بدهد.

مطابق نیازتان خرید کنید

این موضوع را به یاد داشته باشید یکی از ویژگی های هدست که  برای یک گیمر بسیار قابل اهمیت است حجم خروجی و کیفیت صدا در هدست است .

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی