Airpod Pro

10/30/2022 ادمین سایت
Airpod Pro

ما نمی‌توانیم آخرین مرتبه‌ای که یک محصول اپل در عرض تنها سه هفته از یک شایعه معتبر به محصول واقعی در فروشگاه‌ها تبدیل شد را به یاد آوریم ولی این اتفاقی است که با ایربادهای جدید این شرکت یعنی ایرپاد پرو افتاد.

زمانی که اپل وجود، اسم صحیح و تاریخ ورود آن‌ها به بازار را تایید کرد، بسیاری از افراد در دنیای فناوری شگفت‌زده شدند. حالا به عنوان علاقه‌مند به ایربادهای بی‌سیم داخل گوش می‌توانید محصول جدید اپل را که قابلیت لغو نویز فعال را نیز دارد به قیمت 250 دلار بخرید.

بررسی اجمالی ایرپاد پرو

همچنان با طراحی شاخص، تنها در اندازه کوچک‌تر

اپل برای AirPods Pro همچنان از طراحی مانند پایه شروع بازی گلف استفاده کرده است با این تفاوت که حالا این پایه اندکی کوتاه‌تر است. به جای استفاده از یک صفحه بزرگ یا شکل بیضوی که در ایربادهای بی‌سیم رقیب زیادی می‌بینیم، ایرپاد پرو در مقایسه با رقبای غیر پرو خود یک شکل پوشیده‌تر و زیباتر دارد. چه این طراحی را دوست داشته باشید یا نه، به یک طراحی شاخص و حتی به نوعی به یک نشان شرافت برای وفاداری اپل تبدیل شده است.

Airpod-Pro

ساقه‌های کوتاه‌تر تنها نگرانی اصلی من یعنی عمر باتری را به وجود می‌آورند. مدت ماندگاری باتری به شکل نودل و فوق‎‌العاده کوچک ایرپادها محدود به 2 تا 3 سال چرخه شارژ است. در مورد ایرپاد پرو من می‌ترسم این مشکل به علت اندازه کوچک‌تر آن‌ها بدتر باشد.

اما در کمال شگفتی من، عملکرد باتری مدل پرو با مدل استاندارد AirPods فرق ندارد و هر مرتبه شارژ آن در حدود 4.5 تا 5 ساعت پس از گوش کردن موسیقی یا 3.5 ساعت تماس دوام آورد و بیش از 24 ساعت ظرفیت شارژ که توسط محفظه شارژ بی‌سیم آن فراهم می‌شود (این محفظه شارژ بی‌سیم یک مزیت افزوده در مقایسه با ایرپادهای استاندارد است).

جدا از ساقه کوتاه‌تر، آشکارترین تغییر بصری در مقایسه با مدل استاندارد اضافه شدن یک سرگوشی (eartip) سیلیکونی است.

Airpod-Pro

AirPods Pro به جای این که خارج از گوش شما قرار بگیرند و به اندازه کافی صدای مزاحم بیرون را به داخل آن هدایت کنند، از یک طراحی درون گوشی استفاده می‌کنند که باعث انسداد ورودی کانال می‌شوند و صدا را مستقیما به درون پرده گوش هدایت کنند. این مسدود کردن کانال گوش برای جلوگیری از صدای مزاحم بیرون الزامی است و در نتیجه یک پاسخ باس بهتر فراهم می‌کند.

 

مطالب مرتبط : تکنولوژی های فای چیست؟ ، بهترین هندزفری بیسیم برای موتورسواران ، هندزفری های بیسیم ارزان

سیری همیشه گوش به زنگ است

همانطور که انتظار می‌رود، سیری گوش به زنگ کاربران iOS است و دائما به فرامین صوتی مانند «با مادرم تماس بگیر»، «پخش موزیک را متوقف کن»، «از چه مسیری به باشگاه بروم؟» و غیره گوش می‌کند.

اگر می‌خواهید بازپخش موزیک را کنترل کنید، به یک تماس تلفنی پاسخ دهید یا قابلیت لغو نویز را بدون گفتن یک کلمه یا بیرون آوردن گوشی‌ از جیب‌تان کنترل کنید، می‌توانید از کنترل‌های لمسی استفاده کنید که داخل هر کدام از ساقه‌های دو ایرباد قرار گرفته‌اند.

بهتر است این کنترل‌ها را به جای لمسی «فشاری» نام‌گذاری کنیم چون باید ساقه‌ها را بگیرید و فشار دهید.

اگر کاربر اندروید هستید و می‌خواهید گوگل اسیستنت را فرا بخوانید، باید به پلی‌استور گوگل بروید و یکی از اپلیکیشن‌های متعددی که برای کار کردن ایرپادها با یک گوشی آیفون طراحی شده‌اند را دانلود کنید.

یا اجازه به ورود نویز دهید یا جلوی آن را بگیرید

همانند با اکثر هدفون‌های با لغو نویز فعال، AirPods Pro گزینه‌ای برای اجازه به ورود یا جلوگیری از ورود نویز دارند.

اپل اسم این قابلیت را «حالت شفافیت» گذاشته است. همانطور که در مورد هدفون‌های Solo Pro بیتس تجربه کردیم، صدای خفه شده از محیط بیرون به شکل شگفت‌انگیزی طبیعی است.

ای کاش شدت این قابلیت مانند Echo Buds آمازون قابل تنظیم بود که در آن می‌توانید مقدار صدای ورودی دنیای خارج به داخل را تنظیم کنید.

Airpod-Pro

برای خرید ایرپاد پرو اینجا کلیک کنید

 

نکته قابل توجه‌تر از حالت شفافیت اپل عملکرد بسیار خوب فناوری لغو نویز این ایربادها است. حقیقت را بخواهید واقعا شوکه شدم.

من از آن جایی که اپل شرکت بیتس را خریده است تحت تاثیر قابلیت لغو نویز این شرکت قرار نمی‌گیرم، بنابراین انتظار زیادی از ایرپاد پرو در این بخش نداشتم ولی اولین تلاش اپل در ساخت یک محصول با چنین قابلیتی آن را در حد محصولات شرکت‌های سونی و Bose قرار داد.

در حقیقت، زمانی که دومین AirPod Pro را داخل گوشم قرار دادم (که باعث فعال کردن قابلیت لغو نویز می‌شود، زمانی که یکی از بادها را بردارید این قابلیت حذف می‌شود)، همان تجربه شگفت‌انگیزی را داشتم که سال‌ها قبل برای اولین مرتبه هدفون Bose QC 35II را تست کردم. قابلیت مسدودسازی صدای مزاحم بیرون قابل توجه و بسیار چشم‌گیر بود.

من AirPods Pro را با هدفون‌های لغو نویز WH-1000XM3 سونی در هر محیط بسیار شلوغ یعنی اداره، خیابان‌های شلوغ با اتوبوس‌هایی که رد می‌شوند و تقریبا هر جایی به جز در یک هواپیما مقایسه کردم و متوجه شدم بین این دو عملا افکت لغو نویز غیر قابل تشخیص است.

من هنوز فرصت نداشتم که محصول اپل را با Bose Soundsport Free مقایسه کنم ولی پیش‌بینی‌ام یک تجربه مشابه است.

همچنین در مورد کیفیت صدا باید بگوییم AirPods Pro اپل محصول سونی را در کیفیت صدای تماس‌های تلفنی مثل آب خوردن شکست می‌دهد. نه تنها آن‌ها در شرایطی که باد می‌وزید کیفیت صدای بهتری داشتند بلکه همچنین نویز پس‌زمینه را حذف کردند.

من زمان صحبت کردن کنار یک اتوبوس ایستادم و در این حالت صدا تقریبا غیرقابل شنیدن بود. بدون شک Bose محصول جدیدی خواهد ساخت که از نظر کیفیت صدا بهترین خواهد بود ولی کیفیت صدای ایرپاد پرو اپل باید برای اکثر کاربران بیشتر از حد کافی باشد.

کیفیت صدای تمیز، کامل و با جزئیات

درست همانطور که قابلیت لغو نویز ایرپاد پرو من را شگفت‌زده کرد، تحت تاثیر کیفیت صدای آن قرار گرفتم. یقینا، من محصول WF-1000XM3  سونی یا ایربادهای Sennheiser Momentum True Wireless را مقایسه نظیر به نظیر خواهم کرد ولی این که AirPods Pro حتی در حد آن‌ها است کاملا شوک برانگیز است.

Airpod-Pro

به نظر من اکثر صاحبان ایرباد جدید اپل تحت تایر کیفیت صدای شگفت‌انگیز آن قرار می‌گیرند. خریداران آن محصولی بیشتر از حد رضایت خواهند خرید. ولی این حقیقت که ایرپاد پرو می‌تواند جزئیات ریز صدا را به گوش کاربر برساند، یک کیفیت صدای باس کامل به همراه یک کیفیت صدای محدوده متوسط شفاف و یک صدای زیر عالی دارد، با توجه به تاریخچه نه چندان درخشان اپل در بخش کیفیت صدا، باعث شگفتی می‌شود.

به احترام اپل باید دست بزنید، عملکرد خوبی داشته است

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی