ترفند های کاربردی برای گوشی

11/15/2022 ادمین سایت
ترفند های کاربردی برای گوشی

شاید سیستم‌‌عامل اندروید گوگل در ظاهر ساده به نظر برسد اما اگر نگاهی موشکافانه به آن داشته باشید راه‌های زیادی برای آشنایی با ترفند گوشی‌ های اندرویدی پیدا می‌کنید​. در ادامه سعی شده بهترین ترفند های اندروید به همراه راز های مخفی گوشی اندروید که باید بدانید، گردآوری شود. اگر ترفند موبایل برای‌تان جالب است تا انتهای مطلب با جانبی تیک همراه باشید

بهترین ترفند های گوشی اندروید

اندروید یک سیستم‌عامل بسیار قدرتمند و نوآورانه بوده که در بسیاری موارد جلوتر از رقیب اصلی خود یعنی iOS قرار گرفته است. با این حال رابط کاربری این سیستم‌عامل پیچیده و گسترده برای کاربرانی که فقط می‌خواهند پیامک ارسال کرده و تماس بگیرند و به برنامه‌های خود سر بزنند، ساده است.

تنظیمات و ابزارهای مناسب کاربران حرفه‌ای در لایه پنهان رابط کاربری بوده و شما فقط باید بدانید در چه بخشی باید دنبال آنها بگردید. در ادامه به بهترین ترفند موبایل های اندرویدی می‌پردازیم که کمتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

1- برنامه هایی را که نیاز ندارید حذف کنید

یک ترفند موبایل ساده حذف برنامه های بدون استفاده است. بیشتر گوشی‌های اندرویدی میزبان تعداد زیادی برنامه‌های از قبل نصب شده هستند. کاربران از بیشتر این برنامه‌ها از قبیل نقشه‌ها، ایمیل، مرورگر و غیره استفاده می‌کنند. ولی بدون شک هستند برنامه‌هایی که به آنها نیاز نداریم.

به عنوان مثال ممکن است در طول عمر یک گوشی یک‌بار هم برنامه پادکست را باز نکنید. معمولاً سازندگان گوشی هوشمند مجموعه‌ای از برنامه‌های خود را بر روی گوشی نصب می‌کنند که شاید شما هرگز به آنها نیاز نداشته باشید. با این ترفند، گوشی شما برنامه‌ای که استفاده نمی‌کنید را شناسایی می‌کنید و مشخص می‌کنید می‌خواهید آن برنامه را داشته باشید یا خیر.

اگر می‌خواهید از دست این قبیل برنامه‌ها خلاص شوید کافیست آیکون آن برنامه را به مدت طولانی لمس کنید و در منوی باز شده گزینه اطلاعات یا Info  را انتخاب کنید تا به صفحه جزئیات آن رفته و برنامه را حذف کنید.

متاسفانه برخی برنامه‌ها (رسمی و پیش‌فرض) داخل هر گوشی نصب شده‌اند که شما اجازه حذف آنها را ندارید. برای مثال، اگر شما تنها از فایرفاکس به‌عنوان مرورگر وب خود استفاده می‌کنید معمولاً قادر نخواهید بود مرورگر کروم را از گوشی خود حذف کنید.

اما برای راحت شدن از دست این برنامه یک ترفند موبایل وجود داشته و شما می‌توانید این قبیل برنامه‌ها را از کار انداخته یا غیرفعال کنید تا آیکون آنها از لیست برنامه‌های شما حذف شده و منابع مصرفی توسط آنها نیز آزاد شود.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

در همین رابطه بخوانید:

- چگونه برنامه‌های سیستمی را از گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی خود حذف کنیم؟
- بهترین برنامه های پاکسازی گوشی اندروید برای مدیریت حافظه‌ و خالی کردن آن

2- از قابلیت‌های Digital Wellbeing استفاده کنید

قابلیت‌های Digital Wellbeing  یکی از ترفند های جالب گوشی محسوب می‌شود. بیدار ماندن در تمام طول شب و کار کردن با گوشی ایده جالبی نیست. به عنوان یک ترفند گوشی های اندرویدی می‌توانید از حالت زمان خواب (Bedtime) ابزار سلامت دیجیتال اندروید استفاده کنید که نه تنها گوشی شما را در یک زمان مشخص خاموش می‌کند بلکه صفحه نمایش را به سیاه و سفید تغییر می‌دهد تا شما را مجبور به خوابیدن کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر ابزار سلامت دیجیتال حالت Focus بوده که در آن نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها خاموش می‌شوند. در برخی از گوشی‌های هوشمند مانند گوشی‌های پیکسل و موتورولا وقتی آنها را به صورت برعکس روی میز یا زمین قرار می‌دهید حالت «مزاحم نشوید» به صورت خودکار روشن می‌شود. این کار به عنوان راهی سریع و آسان برای رهایی از پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها در هنگام خواب محسوب می‌شود. این ترفند موبایل بسیار کاربردی است.

ترفندهای موبایل اندروید 13 - صفحه اصلی برنامه Your Phone

3- گوشی خود را به برنامه Your Phone ویندوز متصل کنید

یکی دیگر از ترفندهای موبایل متصل کردن گوشی به برنامه your phone ویندوز است. بیشتر کاربران از گوشی آیفون در کنار کامپیوتر‌های رومیزی مک یا مک‌بوک‌های اپل بهره برده و از هماهنگی فوق‌العاده‌ دستگاه‌ها در اکوسیستم اپل لذت می‌برند. در این میان یک خلاء بزرگ تا پیش از این برای سیستم عامل ویندوز احساس می‌شد که مایکروسافت با عرضه برنامه Your Phone در ویندوز ۱۰ سعی کرده تا این فقدان را رفع و ارتباط کاربران اندروید با ویندوز را بهبود ببخشد.

اگر به‌دنبال ترفندی برای هماهنگی گوشی اندرویدی با رایانه خود هستید سریعاً دست به کار شده و پس از اجرای برنامه Your Phone به بخش setting app رفته و گزینه Add a Phone را انتخاب کرده و گوشی خود را به این برنامه اضافه کنید.

پس از انجام این کار شما قادر به برقراری تماس، ارسال متن و مشاهده عکس‌های گالری گوشی خود بر روی کامپیوتر شخصی هستید. البته امکانات این برنامه رو به توسعه بوده و برخی از گوشی‌های سامسونگ و Surface Dou امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده به‌طوری‌که امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی رایانه رومیزی خود در برنامه Your Phone را میسر می‌کنند. این یک ترفند موبایل برای هماهنگی گوشی اندرویدی خود با رایانه است.

در همین رابطه بخوانید:

- نسخه جدید برنامه Your Phone با قابلیت اجرای سریع برنامه های اندرویدی بر روی ویندوز 10 منتشر شد

4- بهینه‌سازی تنظیمات سریع، جالب‌ترین ترفند گوشی اندرویدی

یکی از کارهای جالب با گوشی بهینه‌سازی تنظیمات سریع است. قسمت تنظیمات سریع یا همان Quick Settings برخی از تنظیمات کاربردی و پراستفاده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان یک ترفند موبایل بهتر است با بهینه کردن این قسمت تنظیمات کاربردی‌تر را که به آنها نیاز بیشتری دارید را دم دست قرار دهید.برای این‌کار هنگامی که تنطیمات سریع را باز کرده‌اید روی آیکون مداد ضربه زده تا بتوانید ابزارهای مفیدتر مانند Focus mode و Dark mode را مورد استفاده قرار دهید.

 

مطالب دیگر:نصب ویندوز 11 ، هنگ کردن گوشی های شیائومی ، عروسک ضد استرس

 

5- از قابلیت نصب از راه دور برنامه‌ها استفاده کنید

این یکی از جالب‌ترین قابلیت های مخفی گوشی اندروید نسبت به iOS این است که لازم نیست برای نصب یک برنامه یا بازی گوشی خود را در دست داشته باشید. برای این‌کار کافی است در مرورگر وب خود به فروشگاه گوگل‌پلی رفته و آنجا قادر هستید هر برنامه یا بازی را که دوست داشتید از راه دور نصب کنید.

برای استفاده از این ترفند گوشی های اندرویدی باید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. همچنین اگر حساب کاربری شما به چند دستگاه اندرویدی متصل است، می‌توانید انتخاب کنید که یک برنامه بر روی کدام دستگاه متصل به حساب شما نصب شود. با استفاده از این قابلیت دیگر لازم نیست که برای نصب یک برنامه گوشی خود را در دست بگیرید. این یکی قابلیت های مخفی گوشی اندروید است که بسیار کاربرد دارد.

6- برنامه‌ها را از منابع دیگر دانلود و نصب کنید

یکی از ترفند های جالب گوشی اندرویدی نسبت به iOS این است که نسبت به استفاده از فروشگاه برنامه این شرکت محدود نمی‌شوید. اگرچه بیشتر کاربران هر برنامه‌ای را که بدان نیاز داشته باشند در فروشگاه Google Play پیدا می‌کنند.

ولی اگر شما به برنامه‌ای نیاز دارید که در این فروشگاه موجود نیست می‌توانید به راحتی به فروشگاه برنامه سایر شرکت‌ها مثل آمازون یا حتی کافه بازار بروید. حتی می‌توانید فایل نصبی آن برنامه را دانلود کرده و به عنوان APK نصب کنید.

البته توجه داشته باشید که این ترفند موبایل های اندرویدی همان‌قدر که دست شما را برای نصب هر برنامه‌ای باز می‌گذارد می‌تواند خطرناک هم باشد. پس ابتدا کاملاً مطمئن شوید که برنامه را از منبع معتبری دریافت می‌کنید. در نظر داشته باشید که فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها اولین منبع انتشار بدافزارهای اندرویدی به حساب می‌آیند.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

7- یک برنامه لانچر را نصب و امتحان کنید

نصب برنامه لانچر یک ترفند موبایل کاربردی است. لانچرها یک از ترفند های حرفه ای اندروید محسوب می‌شوند که کاربران iOS از آن بی‌بهره‌اند. شما می‌توانید با نصب یک برنامه لانچر از فروشگاه Play Store ظاهر گوشی هوشمند خود را تغییر داده و سفارشی کنید. برنامه‌هایی مانند Action Launcher، Apex ،Lawn Chair ،Lightning ،Microsoft Launcher ،Nova ،Niagara و Smart Launcher جزء بهترین لانچرها محسوب می‌شوند.

حتی می‌توانید با استفاده از این ترفند گوشی های هوشمند ظاهر گوشی اندرویدی خود را با استفاده از برنامه لانچر iOS 14 شبیه آیفون کرده یا حتی با نصب لانچری مرتبط، خاطرات خود با ویندوز فون و گوشی‌های مایکروسافت را زنده کنید.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

8- نوتیفیکیشن‌ پیام‌ها را سفارشی کنید

یکی از جالب‌ترین ترفند های اندروید ۱۱ فراهم شدن این امکان برای کاربران اندرویدی است تا نوتیفیکیشن‌های پیام را شخصی‌سازی کرده تا برخی از مخاطبین و برنامه‌ها برجسته‌تر باشند. با استفاده از این ترفند گوشی های هوشمند می‌توانید اعلان پیام‌ها را طوری تنظیم کنید تا در بالای هر برنامه در حال اجرا به صورت حباب نشان داده شوند. شما می‌توانید به سادگی آنها را در تنظیمات روشن کرده و یک مخاطب خاص را در اولویت قرار دهید.  این ترفند موبایل این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

9- با استفاده از ویجت‌ها ظاهر گوشی خود را زیباتر کنید

iOS به تازگی قابیلت افزودن ویجت به صفحه اصلی در نسخه ۱۴ اضافه کرده و این درحالی است که ترفند گوشی های هوشمند در نسخه‌های مختلف اندروید فعال بوده است. با این حال ممکن است برخی کاربران در جریان نحوه فعالسازی و استفاده از این قابلیت نباشند.

برای فعالسازی ویجت‌ها باید صفحه اصلی رابط کاربری را لمس طولانی کرده و گزینه Widgets را انتخاب کنید. سپس از بین ویجت‌های موجود یکی را انتخاب کرده و علاوه بر زیبایی ظاهری از امکانات آن ویجت بهره ببرید.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

10- حافظه ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید

یک مزیت عمده گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون این است که به شما امکان می‌دهد فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمند خود را با استفاده از کارت microSD افزایش دهید. این ترفند موبایل فوق العاده است.

این‌کار نه تنها به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و برنامه‌های بیشتری را در گوشی خود ذخیره کنید، بلکه فرصت را برای انتقال مقادیر زیادی از داده‌ها بین گوشی و سایر دستگاه‌ها فراهم می‌کند. همچنین شما می‌توانید فلش را از طریق درگاه USB به گوشی خود متصل کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را جابجا کنید.

11- بر روی گوشی خود آنتی ویروس نصب کنید

از آنجا که اکوسیستم اندروید بسیار بازتر از iOS است لذا بیشتر در معرض حملات بدافزارها قرار می‌گیرند. البته گوگل در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده اما به شما توصیه می‌کنیم که یک آنتی‌ویروس مانند Bitdefender Total Security، Kaspersky Security Cloud ، Norton 360 Deluxe و McAfee AntiVirus Plus بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. این ترفند موبایل به سلامت گوشی شما کمک می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- بهترین آنتی ویروس‌ها برای اندروید

12- دکمه پاور را دو بار بزنید و از برنامه دوربین استفاده کنید

با استفاده از یکی از ترفند های مخفی اندروید می‌توانید با دو بار ضربه بر روی دکمه پاور، برنامه دوربین گوشی خود اجرا کنید. بعضی مواقع دسترسی سریع‌تر به دوربین برای شکار لحظه‌ها ضروری است. همچنین برای فوکوس و گرفتن عکس می‌توانید از کلیدهای تنظیم صدا استفاده کنید.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

13- از قابلیت پین برنامه‌ها استفاده کنید

یکی از جالب‌ترین ترفند های اندروید 12 این است که اگر شما می‌خواهید گوشی خود را به‌دست فرد دیگری بسپارید ولی دوست ندارید که سایر برنامه‌های شما را باز کند می‌توانید از قابلیت Pin بهره ببرید.

این ترفند های جالب گوشی برنامه‌ای را که در حال استفاده هستید قفل کرده و اجازه نمی‌دهد که با بستن آن به سایر برنامه‌های گوشی سر بزنید. اگر این قابلیت را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید آن را در منوی security فعال کنید. برای پین کردن یک برنامه روی آیکون آن ضربه زده و گزینه Pin انتخاب کنید.

14- از ترفند دسترسی مهمان هم استفاده کنید

اگر می‌خواهید گوشی خود را به کسی قرض دهید و آن شخص به برنامه‌ها، داده‌ها یا تنظیمات شما دسترسی نداشته و یا پیام‌های متنی ارسال نکند، به آدرس Settings > System > Advanced >  Multiple Users بروید و حالت مهمان را فعال کنید.

البته مدتی طول می‌کشد تا دستگاه به حالت مهمان (Guest) برود. در این حالت هر گونه دسترسی به حساب‌های شخصی (مانند ایمیل) مسدود شده اما امکان استفاده از امکاناتی مانند تماس تلفنی، نقشه و مرورگر وب فراهم است.  حتما این ترفند موبایل شما را شگفت زده کرده است. 

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

15- از قابلیت ضبط فعالیت صفحه هم استفاده کنید

گوگل سرانجام در نسخه 11 اندروید قابلیت ضبط صفحه‌نمایش را به سیستم‌عامل خود اضافه کرد. البته قبل از این گوشی‌های سامسونگ، ال جی و وان پلاس به این قابلیت مجهز بوده اما اکنون هر گوشی که از اندروید ۱۱ استفاده می‌کند از این قابلیت برخوردار است. برای استفاده از این ترفند کافی است به قسمت Screen Record> Start Recording بروید. ترفند های اندروید ۱۱ بسیار جذاب هستند.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

16- از تنظیمات توسعه دهنده استفاده کنید

تنظیمات توسعه دهنده یک ترفند موبایل عالی است. برای استفاده از این ترفند و روشن کردن Developer Options، به بخش About Phone در قسمت تنظیمات بروید و هفت بار بر روی Build Number ضربه بزنید. پس از آن هم به قسمت Settings> System> Advanced> Developer Options بروید.

در این منو تنظیمات بیشتری درباره قسمت‌های مختلف گوشی مانند بلوتوث و اتصال USB در کنار بسیاری از تنظیمات دیگر بوده که بیشتر به درد کاربران حرفه‌ای می‌خورد.

فعال کردن Find My Device امنیتی ترین ترفند های حرفه ای اندروید

در همین رابطه بخوانید:

- آموزش اجرای بهتری بازی ها روی اندروید

17- Find My Device را روشن کنید؛ ترفند جالب برای پیداکردن گوشی گم شده

در این قسمت به معرفی یک ترفند موبایل کاربردی می‌پردازیم. اگر گوشی خود را گم کنید یا در اتفاقی ناخوشایند، دستگاه شما به سرقت برود سیستم‌عامل اندروید دارای ویژگی‌هایی است که کمک می‌کند تا گوشی را پیدا کنید. علاوه بر این سرویس‌ Find My Device به شما امکان می‌دهد گوشی خود را غیرفعال کرده و یا اطلاعات آن را پاک کنید. 

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

18- از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید

اندروید دارای گزینه‌های بیشتری برای صرفه‌جویی در مصرف باتری نسبت به آیفون است. به عنوان یکی از ترفند های گوشی اندروید نه تنها می‌توانید حالت Battery Saver را فعال کنید بلکه قادر خواهید بود از ویژگی Adaptive Battery نیز استفاده کنید.

این قابلیت بر اساس الگوهای استفاده شما از گوشی عمر باتری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این برای حالت Battery Saver یک جدول زمانی تعیین کرده و آن را به طور خودکار بر اساس میزان استفاده باتری فعال کنید.

ترفند-های-کاربردی-برای-گوشی

19- خانه خود را با گوشی اندرویدی کنترل کنید

گوگل در نسخه 11 اندروید کنترل دستگاه‌های متصل به خانه هوشمند را آسان‌تر کرده است. کافی است برای این‌کار دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا برنامه مرتبط برای کنترل لامپ‌ها و سایر دستگاه‌ها ظاهر شود. البته باید دستگاه‌ها را در برنامه Google Home تنظیم کنید. این ترفند موبایل برای اندروید 11 فوق العاده است.

20- برنامه‌های خود را مرتباً آپدیت کنید

به عنوان یک ترفند موبایل های اندرویدی بهتر است به طور مداوم گوشی خود را برای بروزرسانی‌های امنیتی چک کرده و در اسرع وقت آنها را نصب کنید. ناگفته نماند آپدیت اندروید سریع‌تر و ساده‌تر شده و شاید شما هرگز ندانید که یک آپدیت چه ویژگی‌های جدیدی را به گوشی شما اضافه می‌کند.

 

 

 

 

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی