اپل یا اندروید

11/13/2022 ادمین سایت
اپل یا اندروید

چرا باید گوشی ‌های ios بخریم و گوشی‌ های اندرویدی را نخریم؟

یکی از سوالات و دغدغه های همیشگی کاربران، چالش بین خرید گوشی ‌های اندروید و ios اپله که به دلیل برتری ‌هایی که تلفن‌ های آیفون داره، خرید اون ها توصیه میشه. اطلاع از ویژگی ‌هایی که موجب برتری ios میشن، ممکنه نظر شما رو درباره‌ ی خرید تلفن هوشمند تغییر کنه. تو این مقاله قراره بررسی برتری ‌های گوشی ‌های آیفون به نسبت ios رو بگیم. پا جانبی تیک همراه باشید.

یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار

اولین مسئله ی مهم ‌‌که همیشه می ‌شنوید، روون بودن و یکپارچگی گوشی ‌های ios به نسبت گوشی های اندرویدیه. این اتفاق به این دلیل میفته که همه‌ مواردی که تاثیرگذار تو عملکرد روون تلفن هوشمند وجود داره رو خود شرکت اپل تامین می‌کنه (از جمله رابط کاربری که iOS توسط خود اپل توسعه پیدا میکنه و همین طور طراحی پردازنده و CPU).

همین مورد گفته شده علاوه بر کار کردن روون ‌تر با گوشی، موجب بهینه ‌تر شدن کارکرد تلفن هم می‌شه. تو این بخش میشه گفت دلیل این که گوشی ‌های آیفون به نسبت گوشی ‌های اندرویدی رم کم‌ تری دارن، همین یکپارچگیه و این امر موجب دیرتر مستهلک شدن و پایداری بیشتر، تو استفاده طولانی مدت آیفون میشه. البته آیفون‌‌ ها ۴ تا ۶ سال آپدیت دریافت می‌ کنن که یکی دیگه از مزایای اون ها به گوشی‌ های اندرویدیه.

حالا فرض کنید تو گوشی‌ های اندرویدی بسته به مدل گوشی و شرکت سازنده پردازنده‌ های متفاوتی مثل اسنپدراگون، مدیاتک، اگزینوس و یا تراشه ‌های دیگه استفاده میشه و رابط کاربری متعلق به گوگله که اندروید رو به کمپانی ‌ها تحویل میده و بعد از اون شرکت ‌ها رابط اختصاصی خود رو روی اندروید سوار می‌کنن. برای مفهوم بیشتر تصور کنید شرکت سامسونگ رابط کاربری اختصاصی خودش که One UI هست رو روی اندروید ۱۲ سوار می‌ کنه و چیپست اگزینوس رو به اون اضافه می‌کنه و تو برخی گوشی‌ های دیگه حتی از تراشه‌ ی اسنپدراگون یا موارد دیگه استفاده می‌ کنه. این هماهنگی بین اجزا مشکلاتی به وجود میاره که به همین دلیل گوشی دچار لگ و باگ میشه و به نسبت آیفون اندرویدی ها توی طولانی مدت روان بودنشون رو از دست میدن.

دوربین با کیفیت خصوصا برای فیلمبرداری

دوربین گوشی ‌های آیفون، به نسبت تلفن‌ های هوشمند دیگه خیلی متفاوته و شاهد عدد ‌هایی مثل ۸ و ۱۲ مگاپیکسل تو اکثر اون ها هستیم! درسته که بین اندرویدی‌ ها، کیفیت دوربین خوب پیدا میشه اما کیفیت دوربین گوشی‌ های اپل هم ثابت شده اس و نمیشه اون رو با گوشی‌ های اندرویدی مقایسه کرد. به عنوان مثال تو بررسی گوشی iPhone 13 اپل دوربین فوق العاده ای رو می بینیم که کمتر گوشی اندرویدی مشابه کیفیت اون رو داره.

حس خوبی که از کار کردن با دوربین آیفون به کاربر منتقل میشه تنها محدود به گوشی‌ های ۳ لنزی این شرکت نمیشه و تک لنزی‌ های آیفون هم این حس رو القا می‌کنن‌. درباره ‌ی فیلم ‌برداری با گوشی‌ های آیفون حتی میشه گفت از عکاسی هم یه پله بالاتره و با خرید آیفون یه تلفن کم نظیر برای ضبط فیلم در اختیارتون قرار می‌گیره.

کیفیت ساخت بالا در تمام مدل ها

معمولا آیفون یک بار در سال از گوشی‌ های خودش رونمایی می‌کنه و با این وجود برای طراحی تلفن‌ های خود وقت می ذاره. درسته که طراحی گوشی ‌های آیفون به نسبت نسل‌ های قبل خودش تغییر چندانی نمی‌ کنه و کم‌ تر خلاقیتی تو این بخش می ‌بینیم، اما متریال و کیفیت ساختی که در اختیار کاربر قرار می‌ دهه تو همه‌ ی گوشی‌ های اون واقعا خوبه در حالی که تو گوشی ‌های اندرویدی اکثرا شاهد کیفیت ساخت واقعا خوب فقط تو پرچمداران هستیم‌. به عنوان مثال طراحی و کیفیت متریالی که تو مشخصات گوشی S22 Ultra سامسونگ مشاهده میشه تو گوشی های با کیفیت میان رده اندروید مثل a23 دیده نمیشه.

عملکرد عالی اسپیکر گوشی‌های آیفون

از وقتی که تو گوشی‌ های آیفون اسپیکر‌ های استریو کار شد، عملکرد فوق العاده خوبی پیدا کردن. در واقع بعد از گوشی‌ های گیمینگ ROG، اسپیکر ‌های گوشی آیفون بهترین‌ های بازار هستن. کیفیت، تفکیک و بلندی خوب صدا از ویژگی ‌های اسپیکر گوشی‌ های آیفونه که تو اکثر مواقع به نسبت گوشی‌ های اندرویدی بهتر عمل می‌کنن‌.

اجرای روون و بدون لگ اپلیکیشن‌ها در اپل

با وجود پردازنده‌ های آیفون، تمام گوشی‌ های اپل (بالا رده، میان‌رده و اقتصادی) هر بازی‌ رو تو حالت max و روون اجرا می‌‌ کنن ولی تو گوشی ‌های اندرویدی، پرچمدارانی که رم‌ های بالا دارن بازی رو تو حالت max بدون لگ و باگ اجرا می‌ کنن.

نکته‌ ی تاثیرگذار و مهم دیگه، اجرای بدون باگ اپلیکیشن‌ ها در آیفونه. بدون در نظر گرفتن برنامه‌ های ایرانی که باگ بزرگ آیفون در ایرانه، اپلیکیشن ‌ها‌ی این گوشی به دلیل این که سالی یک بار آیفون‌ ها عرضه میشن خدمات بهتری ارائه میدن.

 

مطالب دیگر : ویژگی های ایرپاد2 ، اسپیکر های ارزان قیمت ، افزایش امنیت گوشی

نکته بعدی اینه که اپلیکیشن‌ ها بدون لگ و باگ معمولا اول برای آیفون ارائه میشن. مثلا اجرای برنامه اینستاگرام تو آیفون روون اتفاق می‌افته و شاید یه درصد باگ داشته باشه در حالی که تو گوشی شیائومی با لگ و باگ زیادی اجرا میشه.

از مورد های دیگه ی دلیل های بهتر بودن آیفون ‌ها اینه که هر برنامه‌ ای که تو اپل استور مشاهده می‌ کنید به خوبی نصب میشن و کار می‌ کنن اما تو پلی استور برنامه ‌های زیادی برای اندرویدی ‌هاست که یا خوب نصب نمیشن و یا خوب کار نمی کنن.

متنوع ترین قاب ها و اکسسوری ها در دسترس اپل بازها

معمولا طول مدتی که افراد برای استفاده از گوشی در نظر می‌گیرن، بین ۳ تا ۵ ساله. کاربرها برای تنوع تو گوشی، از قاب و گلس استفاده می‌ کنن و این نکته وجود داره که اکسسوری برای گوشی ‌های آیفون خیلی زیاده. علت این موضوع اینه که اپل سالی یک بار گوشی‌ های خود رو ارائه میده و به دلیل این که تنوع گوشی کمتره، تولید کننده ی قاب می‌ تونه تنوع بیشتری ایجاد کنه و مغازه دار و فروشنده هم براش می صرفه تنوع بیشتری رو موجود کنه.

کیفیت تماس صوتی و تصویری قوی، از مزیت های آیفون

کیفیت ارتباط صوتی و تصویری بخش بعدی تفاوت گوشی ‌های آیفون و اندرویدیه که شاید کمتر به اون توجه شده باشه. بخش ‌هایی از این کیفیت ارتباطات سخت افزاریه و بخش ‌های دیگه ای از اون مربوط به نرم افزاره. به جز آیفون ۷ که مشکل بیس باند داشت، آیفون‌ ها تو کیفیت تماس خیلی بهتر عمل می‌ کنن. دوربین آیفون هم کیفیت بهتری برای انتقال تماس ارائه میده و چیپست‌ های ارتباطی واقعا به نسبت اندرویدی ‌ها بهتر هستن به همین علت ارتباطات صوتی و تصویری بهتر رخ میده‌. البته باید گفت که پکیج کامل سخت افزار، رابط کاربری، نرم افزار و دوربین موجب این مسئله میشه‌.

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی