افزایش امنیت گوشی

11/13/2022 ادمین سایت
افزایش امنیت گوشی

تمام داده‌های شما در گوشی اندرویدیتان است. همه چیز در آن است، از ایمیل و یادداشت‌های خصوصی گرفته تا عکس‌ها و فیلم‌های لحظه‌های لذت‌بخشی که داشتید. با این حال، احتمالاً زمان کافی برای اطمینان از برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی خود نمی‌گذرانید، همانطور که باید حریم خصوصی و امنیت گوشی خود را حفظ کنید. این در صورتی است که گوشی هوشمند داشته باشید یا یک گوشی جدید خریده باشید. باید روش هایی را برای بالا بردن امنیت گوشی بدانید و رعایت کنید، در ادامه چند روش را بررسی می کنیم

زمانی که صحبت از دستگاه‌های شما می‌شود، چندین روش مختلف در مورد حریم خصوصی را باید در نظر بگیرید. اطلاعاتی که گوشی شما در مورد رفتارها یا عادت‌های شما جمع آوری می‌کند و سپس اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از دسترسی اطرافیان به سیستم را انجام می‌دهد. هر دو مورد حیاتی هستند و هفت راه ساده اندرویدی برای محافظت و امنیت گوشی شما وجود دارد.

قبل از اینکه بدانیم شما می‌توانید چه کاری برای بهبود حریم خصوصی گوشی خود انجام دهید، باید بدانید که گوگل صاحب و طراح سیستم عامل اندروید و همچنین یکی از پیشگامان جمع‌آوری داده برای این سیستم است. به طور کلی تجارت این شرکت بر وسوسه کردن کاربران برای کلیک بر روی تبلیغات، متمرکز است و  به همین دلیل هم داده‌های شما را به این منظور جمع آوری میکند.

بنابراین در صورت تمایل به حفظ حریم خصوصی بیشتر برای فعالیت‌های روزمره، شاید تمایل داشته باشید گوشی خود را به iOS تغییر دهید. با این حال، این بدان معنا نیست که هیچ راه‌حلی برای بهبود محرمانه بودن برخی از قسمت‌های گوشی شما وجود ندارد.

۱.رعایت اصول اولیه امنیت گوشی اندرویدی

اولین بخشی که باید چک کنید، اصول اولیه امنیت گوشی های اندرویدی است، تقریبا تمام افرادی که گوشی های اندرویدی دارند، از این اصول که شامل: استفاده از پین کد، الگو یا رمز عبور است پیروی میکنند. این موارد در وهله اول میتواند از دسترسی افراد به گوشی موبایل شما جلوگیری کند. همچنین شما میتوانید از اپلیکیشن های مدیریت رمز عبور نیر استفاده کنید، این اپلیکیشن ها زمانی کاربرد دارند که میخواهید چندین رمز عبور را مدیریت کنید.

برای رفع اشکال یا نقص امنیتی در سیستم عامل گوشی، به‌روزرسانی خودکار اندروید را فعال کنید، این کار در تنظیمات برنامه‌ها در گزینه Play Store در زیر گزینه به‌روزرسانی خودکار است.  «به‌روزرسانی سیستم» را پیدا کنید (بسته به برند گوشی اندرویدی شما، می‌تواند در پوشه‌های مختلف باشد).

زمانی که در مورد اپلیکیشن‌ها صحبت می‌کنید، می‌توانید به منوی حریم خصوصی در تنظیمات اپلیکیشن ها رفته و دسترسی‌های اپلیکیشن‌های خود را محدود کنید، احتمالاً اشتراک‌گذاری لوکیشن، دسترسی به عکس‌ها و داده‌های چندین برنامه را خاموش می‌کنید.

۲. برای بالابردن امنیت گوشی اپلیکیشن های خود را قفل کنید

شما یک پین الگویی یا رمز ورود بر روی گوشی اندرویدی خود دارید تا از ورود افراد فاقد صلاحیت به گوشی شما جلوگیری کند. اما گاهی اوقات اینکار کافی نیست. اگر می‌خواهید تلفن قفل شده خود را به افرادی بدهید و عکس‌های خانواده یا دوستان خود را نشان دهید و آن‌ها را برای بازی به بچه‌های خود بدهید، ممکن است توصیه کنید که قفل‌های اضافی را برای برنامه‌های خود تنظیم کنید که می‌خواهید از امنیت بیشتری برخوردار شوند. برخلاف iOS اپل، Google به کاربران اجازه می دهد تا برای دسترسی بر برنامه های دیگر اجازه بگیرند. این به ایم معنا است که با استفاده از رمز عبور می‌توان اپلیکیشن‌های شخصی را قفل کرد.

افزایش-امنیت-گوشی

البته توجه داشته باشید که برای قفل کردن اپلیکیشن‌های خود، به نرم افزار امنیت گوشی نیاز دارید. تعداد زیادی اپلیکیشن اندرویدی در مارکت وجود دارد، و مانند سایر دانلودهایی که انجام می‌دهید، باید مراقب آنچه سرچ می‌کنید باشید. اگر برنامه‌ای پر از تبلیغات باشد، هیچ حریم خصوصی مشخصی نداشته باشد یا از طرف توسعه‌دهنده معتبری ارائه نشود، باید از نصب آن اجتناب کنید. Norton App Lock گزینه بسیار خوبی برای شروع با یک اپلیکیشن است. نام این اپلیکیشن از نام یک محافظ معتبر ریشه می‌گیرد و رمز عبور یکسانی را برای ایمن کردن برنامه‌ها یا گروه‌های مختلف فراهم می‌کند.

۳. پنهان کردن اعلان‌‌های مهم

افزایش-امنیت-گوشی

در حال حاضر، این کار تصمیم خوبی برای بسیاری از افراد نیست، اما چیزی آزاردهنده‌تر از این نیست که فردی با نگاه کردن به گوشی شما با بتواند متن کامل پیام های خصوصی تان را مشاهده کند. اگر نمیخواهید این اتفاق برای شما رخ دهد، کاهی است به تنظیمات بروید و هشدارها را بررسی کنید و در این تب، گزینه «اعلان‌ها» را غیرفعال کنید. این عمل به این معنی است که وقتی گوشی اندرویدی شما قفل است، محتوای پیام شما مشاهده نخواهد شد. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید این مورد از پیش در گوشی آیفون وجود داشته است.

۴. نرم افزارهای جاسوسی و ویروس‌های گوشی را بررسی کنید.

در سال ۲۰۲۰، نرم‌افزارهای جاسوسی افزایش نگران‌کننده‌ای داشتند. نرم‌افزارهای جاسوسی، در اسمارت فون‌ها به عنوان برنامه‌ای در پس زمینه نشان داده می‌شد که همه کارهایی را که فرد انجام می‌دهد نظارت و ردیابی می‌کند. به این معنی که این نرم افزارهای جاسوسی می‌توانند به صورت نامرئی وسیله‌ای برای کنترل اجباری و سوءاستفاده از فناوری باشد.

اگر فرد دیگری نرم‌افزار جاسوسی را روی گوشی اندرویدی شما نصب کرده باشد، نشانه‌های واضحی وجود خواهد داشت. گوشی داغ می‌کند و باتری آن راخیلی سریع خالی میشود. برای شناسی این نرم افزاهای مخرب، اپلیکیشن های آنتی ویروس به وجود آمده اند که میتوانند نرم افزاهای مخرب را شناسایی کرده و به شما معرفی کنند، آنتی ویروس ها از مهمترین نرم افزارهای امنیت گوشی هستند، آنتی ویروس Kaspersky و Avast دستگاه شما را از نظر وجود برنامه‌های خطرناک بررسی می‌کنند.

۵. از VPN استفاده کنید

افزایش-امنیت-گوشی

اگرچه شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) کاملا بر پایه حفظ حریم خصوصی نیستند اما می‌توانند به محافظت از حریم خصوصی شما کمک کنند. این اپلیکیشن لینک رمز گذاری شده‌ای از دستگاه شما به یک سرور از راه دور به وجود می‌آورد که از طریق ترافیک اینترنت عبور می‌کنند: این کار مانع از در دسترس بودن کامل اطلاعات و نشان دادن تاریخچه سرچ شما به ارائه دهنده خدمات اینترنتی می‌شود. روزنامه نگاران، فعالان و افرادی که می‌خواهند از شر محدودیت‌های منطقه ای راحت شوند جز متداول‌ترین کاربران VPN هستند.

 

6. پیش فرض اپلیکیشن‌های اندرویدی را تغییر دهید

اگر مدت زیادی از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد از اپلیکیشن‌های مختص جستجو، دستیارهای صوتی، تماس‌ها و پیام‌ها استفاده کرده‌اید. تابستان امسال، گوگل توسط کمیسیون ضد انحصار اروپا، پس از پرداخت جریمه ۳.۸ میلیارد یورویی به کاربران امکان انتخاب موتور جستجوی خود را در اولین پیکربندی می‌دهد. در نتیجه می‌توانید موتور جستجوی غیر Google را انتخاب نمایید.

مطالب دیگر: هنگ کردن گوشی های شیائومی ، حافظه دوم گوشی های شیائومی ، خرید بهترین گوشی بازار

 

در تنظیمات گوشی اندرویدی خود به قسمت «اپلیکیشن‌ها و هشدارها» بروید و سپس به دنبال «اپلیکیشن‌های پیش فرض» بگردید و موارد پرکاربرد را انتخاب کنید.

مرورگرها، دستیا‌رهای دیجیتال، اپلیکیشن‌های اصلی، تماس و اپلیکیشن‌های پیامکی باید به روز شوند. Firefox (مرورگر)، DuckDuckGo (مرورگر و جستجو)، Signals از گزینه‌های محبوب حفظ حریم خصوصی مانند (پیام کوتاه) هستند.

۷. رمزگذاری اطلاعات مهم و شخصی

اگرچه پین کد گوشی مانع دسترسی افراد به فایل یا اطلاعات شما می‌شود اما به طور فنی امنیت اطلاعات ذخیره شده در گوشی اندرویدی را کاملا حفظ نمی‌کند. و برای حفظ امنیت گوشی کافی نیست، به همین منظور روی درایو گوشی خود رمز بگذارید. رمزگذاری تضمین می‌کند که افراد دیگر برای حذف فایل‌ها به گوشی شما دسترسی نخواهند داشت مگر اینکه کد عبور را داشته باشد. گوگل ادعا می‌کند: «رمزگذاری قابل خواندن نیست، حتی اگر فرد دیگری بخواهد به اطلاعات دسترسی داشته باشد.»

تنظیمات برنامه امکان رمزگذاری گوشی اندرویدی را به شما می‌دهد که به آسانی در بخش امنیت شبکه یا جستجوی رمزگذاری قابل انجام است. برای انجام این کار، فقط کافی است پین کد گوشی خود را وارد کرده یا بسازید و مطمئن شوید که فعال است. رمزگذاری اطلاعات به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین زمانی این کار را انجام دهید که وقت‌تان آزاد است. گوگل از سال ۲۰۱۵، استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی را اجباری کرده و برای کاهش استفاده از گوشی‌های هوشمند قدیمی و پایین رده تلاش می‌کند.

 

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی