حافظه دوم در گوشی های شیائومی

11/7/2022 ادمین سایت
حافظه دوم در گوشی های شیائومی

MIUI Xiaomi یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری اندرویدی در جهان است. بسیار زیبا طراحی شده و ویژگی‌های بسیاری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، قبل از اینکه اندروید ۱۰ به بازار بیاید و حالت تیره تا این حد فراگیر شود، در MIUI 10 حالت تیره‌ای مبتنی بر Android 9 Pie در دسترس بود. دو ویژگی جالب دیگر، Second Space و Dual Apps هستند.

اکثر ما برای محیط کار و مسائل شخصی گوشی موبایل و سیم کارت جداگانه داریم تا مسائل و حتی اپلیکیشن‌های این دو محیط مجزا بوده و با هم تداخل نداشته باشند، اما شیائومی با هوشمندی در رابط کاربری خود از ویژگی فضای دوم شیائومی و Dual Apps رونمایی کرده تا در یک گوشی دو محیط و فضای مجزا را تجربه نمایید.

برنامه‌ها، تم‌ها، گالری و هر چیزی در این دو محیط مجزاست و از لحاظ نرم افزاری با برخورداری از فضای دوم شیائومی گویی شما دو گوشی را در یک بدنه در اختیار دارید.

Second Space یا فضای دوم شیائومی چیست

این‌روزها افراد تمایل زیادی برای جدا کردن کارهای شخصی و خانوادگی از مسائل کاری دارند و ترجیح می‌دهند ایمیل‌ها‌، تماس تلفنی و اپلیکیشن‌های کاری را از حریم خصوصی جدا کنند. از‌این‌رو، شرکت شیائومی این مسائل را درک کرده و به کاربران خود امتیاز منحصربه فردی ارائه داده است؛ یکی از این ویژگی‌های خارق‌العاده فضای دوم یا Second Space گوشی شیائومی بوده که در یک گوشی دو نرم‌افزار متفاوت خواهید داشت.

برای فعال کردن فضای دوم شیائومی می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم ؟

 ۱) ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Second Space را کلیک کنید.

۲) سپس گزینه Turn on Second space را انتخاب کنید.

فضای دوم شیائومی

۳) توضیحات فضای کاری دوم را مطالعه کرده و سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

۴) یکی از گزینه‌های Using a password و Using a shortcut را انتخاب کنید؛

۳) زمانی که دوست دارید با تایپ رمز عبور وارد فضای دوم شوید Using a Password و زمانی که ترجیح می‌دهید با انتخاب شورت‌کات وارد فضای کاری دوم شوید Using a shortcut را انتخاب کنید.

۵) روش سوئیچ کردن را انتخاب و سپس بر دکمه Continue ضربه بزنید.

فضای دوم گوشی شیائومی

 

در ادامه آموزش نحوه فعال سازی فضای دوم شیائومی زمانی که صفحه دوم باز شد هیچ داده شخصی یا اپلیکیشنی وجود ندارد و درست شبیه این است که گوشی را برای اولین بار روشن کرده‌اید. در ادامه به نحوه انتقال فایل‌ها از فضای اصلی به فضای دوم شیائومی می‌پردازیم.

چگونه محتوای فضای اصلی را از صفحه دوم گوشی شیائومی پنهان کنیم؟

 فقط کافیست به قسمت تنظیمات نوتیفیکیشن گوشی بروید و نوتیفیکیشن‌های فضای اصلی را از Second Space یا فضای دوم شیائومی غیرفعال کنید. 

چگونه داده‌های فضای اصلی را در کمترین زمان ممکن به فضای دوم شیائومی انتقال دهیم؟

۱) ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Second Space را انتخاب کرده و روی Move data کلیک کنید (در صورت پرسش رمزعبور، پسورد حساب اصلی را وارد کنید)

۲) هرکدام از فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید؛ به طور مثال برای کپی کردن عکس‌ها روی گزینه Import Photos و همچنین برای کپی کردن مخاطبین گوشی، گزینه Import files را کلیک کنید.

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم

می‌توانید با انتخاب حذف فایل‌های اصلی و درعین حال کپی نشدن آنها از پرشدن حافظه داخلی گوشی موبایل جلوگیری کنید؛ اما این سوال پیش می‌آید که در صورت وجود فایل‌ها در دو فضای کاری چه میزان از حافظه داخلی اشغال می‌شود؟ در ادامه به این موضوع مهم می‌پردازیم.  

چه راهکاری در صورت فراموش شدن رمز فضای دوم گوشی شیائومی وجود دارد؟

برای ریست کردن رمز عبور فقط کافیست روی گزینه Forgot password کلیک کرده و سپس گزینه Continue که برای درخواست رمزعبور فضای اصلی یا اولیه درخواست می‌شود را کلیک کنید، تا بتوانید رمزعبور حساب کاربری Mi را وارد کرده و سپس OK را کلیک کنید.

 

نحوه انتقال اطلاعات از فضای دوم شیائومی به فضای اول

شاید برای شما پیش بیاید و تصمیم بگیرید بعضی از داده‌ها و فایل‌ها اعم از عکس‌، ویدئو، آهنگ‌ها و مخاطبین را از Second Space به فضای اول انتقال دهید. در اینجا به نحوه انتقال داده‌ها از فضای دوم به فضای اول را توضیح می‌دهیم.

۱) در فضای دوم Settings را باز کرده و روی Second Space کلیک کنید.

۲) انتقال داده‌ها (Move data) را انتخاب کنید؛ اگر فضای اول شما پسوورد دارد، ابتدا باید رمز آن را وارد کنید تا اجازه انتقال فایل‌ها داده شود.

۳) در اینجا چند آپشن برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید گزینه Import و Export را انتخاب کنید.

چگونه فضای دوم را حذف کنیم

در این قسمت امکان انتقال اپلیکیشن از فضای دوم شیائومی به فضای اول وجود ندارد، چون تمام اپلیکیشن‌ها ابتدا باید در فضای اول نصب شوند تا به فضای دوم انتقال یابند و همانطور که قبلاً اشاره شد زمان راه‌اندازی فضای دوم، گوشی به حالت کارخانه‌ای برمی‌گردد و اپلیکیشن اضافی وجود ندارد، مگر اینکه در فضای اول ابتدا نصب شود و سپس به فضای دوم انتقال یابد.

آیا در فضای دوم شیائومی می‌توان پیام ها و تماس های خود را به فضای دوم انتقال داد؟ 

توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی و پیام‌ها بین این دو فضا مشترک هستند و بدون توجه به فضایی که استفاده می‌کنید، آنها را دریافت خواهید کرد. از آنجا که مخاطبین جدا از هم هستند، شما نام یکی را در فضای دیگر نمی‌بینید. گزینه‌ای برای وارد کردن اطلاعات تماس و حتی فایل‌ها از یک فضا به فضای دیگر وجود دارد.

اگر فایلی را از یک فضا به فضای دیگر وارد کنید، در هر دو فضا ذخیره می‌شود. این مانند استفاده از دو تلفن هوشمند در یک گوشی است. به غیر از این، تمام پرونده‌ها و داده‌های شما مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد به طور جداگانه ذخیره می‌شوند. این بدان معناست که اگر تلفن خود را به دوست خود تحویل دهید که الگوی یک طرف را بداند تنها همان فضا را باز می‌کند؛ فضای دوم در اختیار او قرار نمی‌گیرد و قادر نخواهد بود به هر چیزی دسترسی پیدا کند. این باعث حفظ حریم خصوصی و امنیت می‌شود.

تنها اشکال این است که یک نوار کوچک در بخش وضعیت وجود دارد که به کاربر می‌گوید از فضای دوم استفاده می‌کند. بنابراین، کاربر می‌داند چیزهایی از او پنهان شده‌اند؛ اما نمی‌تواند کاری در این باره انجام دهد.

چگونه فضای دوم شیائومی را حذف کنیم

حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را حذف کنیم؟ برای حذف فضای دوم شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات<Second space>Delete Second space>Continue
  • در مرحله بعد مواردی که دوست دارید به فضای اول منتقل شود را فعال کنید.
  • از فضای اصلی هم می توانید فضای دوم شیائومی را حذف کنید.

علاوه بر این از فضای اصلی هم می‌توانید برای حذف فضای دوم شیائومی اقدام کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

  • از قسمت تنظیمات بر گزینه Second space را انتخاب کرده و سپس روی آیکون Delete ضربه بزنید.

برنامه‌های دوگانه Dual Apps چیست؟

ما دیدیم که چگونه Second Space می‌تواند به ما در محافظت از داده‌های خود و حفظ حریم خصوصی کمک کند. مثل این است که دو گوشی با تنظیمات، برنامه‌ها و پیکربندی‌های مجزا در یکی گوشی وجود داشته باشد. Dual Apps یکی دیگر از ویژگی‌های مفید MIUI است، اما متفاوت عمل می‌کند. حذف فضای دوم شیائومیبطور مثال شما دو حساب WhatsApp دارید و می‌خواهید در یک گوشی از هر دو آنها استفاده کنید. کافیست برای این کار Dual Apps را در بخش تنظیمات بیابید و باز کنید و حالت دوگانه را برای آن فعال نمایید سپس قادر به استفاده همزمان از دو برنامه در شیائومی خواهید بود.second spaceاکنون می‌توانید با دو شناسه متفاوت وارد سیستم شوید. بیشتر تلفن‌های Android با پشتیبانی از ۲ سیم کارت همراه هستند، بدین معنا در شبکه‌های اجتماعی مانند WhatsApp می‌توانید دو حساب کاربری داشته باشید، اما این اجازه به صورت عادی به شما داده نمی‌شود. Dual Apps این مسئله را ساده و مؤثر حل می‌کند و دیگر نیازی به جابجایی به Second Space نیست.

تفاوت های کلیدی فضای دوم گوشی شیائومی با دوال اپ

گرچه می‌توان دو برنامه مشابه را با Dual Apps و Second Space نصب کنید. با این حال، با وجود Dual Apps، می‌توانید بدون تعویض در همان فضا به آنها دسترسی پیدا کنید، اما برای دسترسی به یک برنامه باید در بین فضاهای دوگانه فضای دوم شیائومی جابجا شوید.البته فراموش نکنید که فضای دوم گوشی شیائومی برای این هدف ساخته نشد تا کاربران بتوانند دو نمونه از یک برنامه را نصب کنند. این ویژگی طراحی شده تا بتوانید از یک گوشی هوشمند با دو حساب کاربری مختلف استفاده کنید و تنها استفاده آن برای نصب برنامه یکسان در دو فضا نیست.

در واقع برنامه‌های مختلف سیستم را مانند گالری، اعلان‌ها و غیره در فضای دوم دریافت خواهید کرد. Second Space یا فضای دوم شیائومی بیشتر شبیه ویژگی کاربر مهمان یا داشتن نمایه دوم است. وقتی می‌خواهید تلفن را به کودک خود تحویل دهید بسیار مفید است.

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی