معرفی برند JBL

10/29/2022 ادمین سایت
معرفی برند JBL

معرفی برند JBL

 

از بزرگترین کمپانی‌های تولید محصولات صوتی می‌توان به جی بی ال اشاره داشت. این برند نه تنها در عصر حاضر، بلکه در سالیان گذشته نیز یکی از پیشتازان این صنعت به شمار می‌رود. بیش از 70 سال از تاسیس جی بی ال می‌گذرد، با این حال هم اکنون جی بی ال با کوله باری از تجربه، گستره تولیدات خود را وسعت بخشیده و تنها به ساخت اسپیکر بسنده ننموده است.

 

تاریخچه
موسس جی بی ال، جیمز بی. لنسینگ (James B. Lansing) و شریک تجاری خود کِن دِکِر (Ken Decker) کمپانی خود را در لس آنجلس ایالات متحده آمریکا تاسیس نمودند. در ابتدای امر آن‌ها به تولید اسپیکرهای 6 و 8 اینچی کنسول‌های رادیویی پرداختند. این شرکت از تاریخ 1 مارس 1927 به نام شرکت تولیدی لنسینگ نامگذاری شد. با گذر زمان و کسب تجربه بر روی پروژه Shearer Horn، شرکت تولیدی لنسینگ به یکی از تولیدکننده‌های محصولات صوتی سینما تبدیل گردید و اسپیکر 2-Wayرا طراحی نمود که از یک ووفر 15 اینچی برای پخش فرکانس‌های پایین و میانی، و یک درایور فشرده (توییتر) به منظور پخش فرکانس‌های بالا ساخته شده بود. دیری نگذشت که این محصول به یکی از بهترین تولیدات عصر حاضر بدل شد و پیشرفت چشمگیری برای شرکت تولیدی لنسینگ به شمار می‌رفت.
در سال 1939، در یک سانحه هوایی کن دکر، شریک تجاری لنسینگ جان خود را از دست داد و شرکت با مشکلات مالی مواجه گردید. به ناچار لنسینگ شرکت خود را به Altec Service واگذار نمود و نام این کمپانی به Altec Lansing تغییر یافت. پس از اتمام قرارداد جیمز لنسینگ با Altec، در 1946 وی شرکت را ترک گفت و کمپانی دیگری با نام خود تاسیس نمود. جیمز بی. لنسینگ (James B. Lansing) که امروزه به اختصار با نام JBL شناخته می‌شود.

واگذاری سهام به بیل توماس
گرچه لنسینگ مهندسی کارآزموده بود، اما پس از درگذشت شریک تجاری خود، با مشکلات زیادی از قبیل مسائل مالی و شرایط روحی دشوار دست و پنجه نرم می‌کرد. سرانجام در چهارم سپتامبر 1949 وی اقدام به خودکشی نمود و هدایت جی بی ال به بیل توماس (Bill Thomas) معاون رییس جمهور آن زمان واگذار شد. بیمه عمر 10 هزار دلاری لنسینگ سبب شد تا همچنان خانواده وی به عنوان ذینفع شرکت باقی بماند و همچنین این امر سبب شد امکان احیای JBL برای توماس فراهم باشد که سرانجام توماس با خرید سهام همسر جیمز لنسینگ (حدود یک سوم از سهام جی بی ال)، به تنها مالک این شرکت بزرگ تبدیل شد.

خرید سهام جی بی ال توسط هارمن اینترنشنال
زمانی که هارمن اینترنشنال به ریاست سیدنی هارمن جی بی ال سهام جی بی ال را از بیل توماس خریداری نمود، جی بی ال یکی از برندهای بزرگ تولیدکننده‌های سیستمهای صوتی به شمار می‌رفت. به عنوان مثال L-100 پرفروش‌ترین محصول میان برندهای تجاری آن دوره بود. در سال 1969 شرکت جرویس (Jervis) که بعدها به هارمن اینترنشنال (Harman International) تغییر نام یافت، سهام شرکت JBLرا خریداری نمود و در سال 1970 میلادی اولین دستگاه ضبط کاست استریو با سیستم کاهش نویز Dolby B را تحت عنوان CAD5 به بازار عرضه داشت. سیستم کاهش نویز Dolby B با باریک نمودن پهنای قطعه صوتی و کم کردن سرعت چرخش کاست، موجب کم شدن نویز شده و این کاست پلیر را به یکی از دستگاه‌های High Fidelity (دستگاه صوتی با صداقت بالا در پخش) تبدیل نمود.

دستاوردهای جی بی ال
در سال 1982 جی بی ال اقدام به استفاده از تیتانیوم در تولید درایورهای فشرده (توییترها) نمود. سری L این شرکت پس از یک بازنگری به این نوع توییتر مجهز شدند.در 1991 نیز نخستین سیستم‌های صوتی حرفه‌ای بر پایه درایورهایی از جنس نئودیوم را ابداع نمود.جی بی ال به قدری در صنعت تولیدات صوتی پیشرفت داشت که در سال 2002 علاوه بر به کارگیری از سیستم‌های لاین اری VerTec در مسابقات Super Bowl، بلکه از این اسپیکر در صدارسانی جام جهانی 2002 کره و ژاپن و همچنین مراسم Grammy آن سال نیز مورد استفاده قرار گرفت.

واگذاری هارمن اینترنشنال به سامسونگ
از آنجایی که جی بی ال یکی از شرکت‌های وابسته به هارمن اینترنشنال بود، در سال 2016 پیشنهاد 8 میلیارد دلاری از سوی سامسونگ برای واگذاری سهام هارمن به این شرکت ارائه شد که سرانجام با توافق طرفین، هارمن اینترنشنال و تمام کمپانی‌های زیرمجموعه‌اش کاملا به سامسونگ واگذار گردید.بنابراین در حال حاضر JBL نیز یکی از کمپانی‌های وابسته سامسونگ به شمار می‌رود.

 

برای خرید محصولات برند JBL اینجا کلیک کنید

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی