راهنمای خرید هندزفری بییسیم

10/9/2022 ادمین سایت
راهنمای خرید هندزفری بییسیم

امروزه مکالمات و ارتباطات با ارتباطات ، به دلیل مکانیزه شدن زندگی، باید در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام شود ، تا افراد بتوانند از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند!

 

یکی از موفق ترین و محبوب ترین روش ها در این زمینه استفاده از هندزفری است که هم سبک است و هم قابلیت تولید و دریافت صدا را دارد و می تواند با سایر ابزارهای ویدیویی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. من حتی به فکر افتادم که یک تماس ویدیویی با کیفیت بالا را انجام دهم.

امروزه اوضاع مانند گذشته نیست و هندزفری با مدلهای بسیار متنوعی در دسترس مردم است. بنابراین ، انتخاب بهترین هندزفری مستلزم آگاهی از ویژگی ها و مشخصات آن است. در این متن سعی داریم مشخصات یک دستگاه هندزفری خوب را بیان کنیم تا با دیدن آنها بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

آشنایی با انواع هندزفری

راهنمای-خرید-هندزفری-بییسیم

در ابتدای متن و قبل از بررسی مشخصات هندزفری خوب ، بهتر است انواع مختلف این محصولات را مورد بررسی قرار دهیم. یک دیدگاه برای دسته‌بندی هندزفری، این تجهیزات را با داشتن یا نداشتن سیم، تقسیم‌بندی می‌کند. به عبارت دیگر، هندزفری‌ها به دو نوع سیمی و بی‌سیم تقسیم می‌شوند.

هندزفری‌های سیمی

همانطور که از اسم این هندزفری‌ها مشخص است، بارزترین ویژگی محصولات قرار گرفته در این دسته‌بندی، دارابودن سیم است. به عبارت دیگر، هر چقدر سیم این نوع هندزفری‌ها باکیفیت‌تر باشد، تجربه کاربری بهتری نسیب کاربران می‌شود.

هندزفری‌های بی‌سیم

هندزفری‌های بی‌سیم برای راحتی بیشتر کاربران به بازار عرضه شدند. این هندفری‌ها به طور عمده از طریق بلوتوث به دستگاه‌های مقصد متصل می‌شوند. از جمله مشخصات هندزفری خوب بی‌سیم باید به نسخه بلوتوث پشتیبانی‌شده توسط آن اشاره کنیم.

چندی پیش بهترین هندزفری‌های بلوتوثی و بی‌سیم از نسخه ۴.۲ بلوتوث برای اتصال به گوشی و لپ‌تاپ استفاده می‌کردند، اما با به روی کار آمدن نسخه ۵ بلوتوث، این نسخه در هندزفری‌های بلوتوثی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

اگر تصمیم دارید یک هندزفری تهیه کنید و طور همزمان به دو یا چند دستگاه متصل کنید، باید حتما روی هندزفری‌های بلوتوثی تمرکز کنید که با بلوتوث نسخه ۵ یا بالاتر کار می‌کنند. این ویژگی در هدفون‌های بلوتوثی دارای نسخه بلوتوث کمتر از ۵ پشتیانی نمی‌شود.

علاوه بر آن، نسخه بلوتوث، کارایی هدفون را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به عنوان مثال، فاصله بین هدفون بی‌سیم بلوتوثی و دستگاه مقصد، در صورت استفاده از بلوتوث ۵ به مراتب بیشتر از بلوتوث ۴.۲ است.

در هر صورت، با گذر زمان و ارائه نسخه‌های جدیدتر تکنولوژی‌های مختلف، بهتر است به سراغ نسخه‌های جدیدتر بروید. نسخه ۵ بلوتوث نیز در مقایسه با نسخه ۴.۲ از همین قانون پیروی می‌کند.

نسخه بلوتوث علاوه بر پوشش فاصله بیشتر و قابلیت اتصال به چندین دستگاه به طور همزمان، باعث افزایش کیفیت اتصال و کاهش قطع و وصل‌شدن نیز می‌شود. برای همه ما پیش آمده است که حین استفاده از هدفون‌های بلوتوثی برای گوش دادن به موسیقی، تکه‌هایی از موسیقی را به دلیل قطع‌شدن اتصال هدفون به تلفن همراه از دست داده باشیم. این قطع‌شدن‌ها با بالاتر رفتن نسخه بلوتوث پشتیبانی‌شده توسط هدفون، کمینه می‌شود.

از مشخصات هندزفری خوب بی‌سیم بلوتوثی، باید به باتری آن‌ها نیز اشاره کنیم. هر چقدر باتری این محصولات حجم بیشتری داشته باشد، نیاز کمتری به شارژشدن خواهد داشت و از این رو، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به همراه خواهد آورد.

اگر شما هم از آن دسته از کاربران هستید که صبح زود، هدفون خود را روی گوش خود قرار می‌دهید و شب هنگام، از استفاده آن، دست برمی‌دارید، بهتر است نگاه ویژه‌ای روی باتری هدفون داشته باشید.

درباره باتری این هدفون‌ها، باید روی مدت زمان شارژشدن آن‌ها نیز دقت کنید. زمان کمتر شارژشدن این هدفون‌ها، به عنوان نقطه قوت آن‌ها محسوب می‌شود. در سمت دیگر، اگر تصمیم دارید از این هدفون‌ها برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید، بهتر است سراغ محصولی بروید که در مدت زمان بیشتری شارژ می‌شود؛ چراکه شارژ سریع، باعث کاهش طول عمر باتری محصول می‌شود.

فاکتورهای مهم و نکاتی که قبل از خرید هندزفری باید بدانید

بی سیم یا باسیم

حالا باید به این فکر کنید که آیا محصول مورد نظر شما بهتر است از اتصال بی سیم برخوردار باشید و یا مجهز یه یک جک صدای ۳٫۵ میلی متری برای اتصال خود باشد؟!

این موضوع نیز تمام و کمال بسته به سلیقه شما دارد اما بد نیست بدانید اگر فرد بروزی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از هندزفری های بی سیم استفاده نمایید.

ناگفته نماند که هندزفری های باسیم نیز خود به دو دسته سیم جداشدنی و سیم جدا نشدنی تقسیم می شوند که فرق این ۲ دسته را تنها زمانی می توانید متوجه شوید که هندزفری تان از ناحیه سیم اتصالی خود، دچار مشکل شده است.

نوع سیم

اگر به هندزفری‌های سیمی بازار دقت کنید، خواهید دید که این محصولات با دو نوع سیم متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. نوع اول، هندزفری با سیم مسطح است. این نوع هندزفری‌ها معمولا دیرتر از نوع دیگر هندزفری‌های سیمی گره می‌خورند. بنابراین، اگر علاقمند هستید فاصله بین درآوردن هندزفری از کیف‌تان و استفاده از آن کم باشد، بهتر است سراغ این محصولات بروید.

در سمت دیگر، هندزفری با سیم‌های معمولی در بازار قابل خرید هستند. خود این هندزفری‌ها به دو شکل در بازار موجود هستند. نوع اول، هندزفری دارای سیم‌های عادی است و نوع دیگر، هندزفری با سیم‌های بافته‌شده است.

نوع اول شاید معمول‌ترین نوع هندزفری‌های سیمی باشد که بیشتر از سایر هندزفریها در دسترس کاربران قرار دارد. به عنوان مثال، می‌توانیم به هندزفری تعبیه‌شده در بسته‌بندی گوشی‌های موبایل اشاره کنیم. این نوع هندزفری‌ها معمولا مقاومتی در برابر گره خوردن ندارند و حتی با سلیقه‌ترین افراد نیز، با مشکل گره خوردن آن‌ها دست و پنجه نرم خواهند کرد.

نوع دیگر هندزفری‌های سیمی معمولی، هندزفری‌های دارای سیم بافته‌شده هستند. این هندزفری‌ها طول عمر بالاتری دارند و به راحتی دچار بریدگی نمی‌شوند. این هندزفری‌ها به طور معمول در کاربردهای گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند تا طول عمر بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند. به طور کلی، اگر به دنبال طول عمر بالاتر هندزفری هستید، بهتر است سراغ هندزفری‌های باسیم بافته‌شده بروید.

به عنوان نکته آخر در مورد مشخصات هندزفری خوب ، باید بگوییم که هر چقدر ضخامت سیم کم باشد، امکان گره خوردن بیشتری دارد. بر خلاف سیم‌های کم ضخامت، سیم‌های پارچه‌ای یا بافته‌شده با ضخامت زیاد، کمتر گره می‌خورند.

طول سیم

ویژگی دیگری از سیم هندزفری که می‌تواند در کیفیت صدای ارائه‌شده با هندزفری تاثیرگذار باشد، طول سیم هندزفری است. معمولا اگر هندزفری کیفیت مناسبی نداشته باشد، طول بالای سیم، باعث کاهش کیفیت صدا می‌شود.

برای افزایش ضریب اطمینان از کیفیت هندزفری با سیم طولانی، بهتر است سراغ برندهای باکیفیت بروید تا از بهینه‌بودن کیفیت ساخت آن‌ها مطمئن شوید. لازم به ذکر است که هندزفری‌های باسیم در طول‌های متنوع مانند نیم متر و یک متر در بازار موجود هستند.

نوع پورت

یکی از مشخصات هندزفری خوب ، نوع پورت آن است. به عبارت دیگر، هندزفری‌ها از سه طریق USB-C، جک هدفون و پورت لایتینگ که مخصوص محصولات اپل است، به دستگاه مورد نظر وصل می‌شوند و صدای موسیقی یا هر صدای دیگری را به گوشی کاربران می‌رسانند.

اگر چند سال پیش این نوع دسته‌بندی را شنیده بودید، شاید برایتان اهمیت چندانی نداشت، چرا که همه گوشی‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها با جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، با هندزفری‌ها ارتباط برقرار می‌کردند؛ اما امروزه، تلفن‌های همراه جدید به‌دلیل دارابودن پورت USB-C هم از این طریق و هم از طریق جک ۳.۵ میلیمتری می‌توانند با هدفون ارتباط برقرار کنند.

البته ذکر این نکته نیز مهم است که بیشتر گوشی‌های پرچ‌دار امروزی، فاقد جک هدفون هستند. بنابراین، حین خرید هدفون، باید به نوع استفاده‌تان از هدفون نیز دقت داشته باشید. اگر تصمیم دارید در تلفن همراهی که فاقد جک هدفون است از هندزفری‌تان استفاده کنید، باید هندزفری را انتخاب کنید که بی‌سیم باشد تا بتواند با گوشی‌تان ارتباط برقرار کند. در چنین شرایطی، هدفون‌های دارای سیم‌های USB-C نیز می‌توانند کارایی داشته باشند.

دارای میکروفون

یکی از مشخصات هندزفری خوب ، توانایی کاربران برای برقراری مکالمه با هدفون است. برخی از هدفون‌ها به دلیل دارابودن میکروفون، کاربران را به برقراری تماس ممکن می‌کنند. طبیعتا اگر میکروفون در این تجهیزات وجود نداشته باشد، توانایی برقراری تماس نیز، از کاربران سلب خواهد شد.

بنابراین اگر تصمیم به صحبت‌کردن با هدفون را دارید، بهتر است سراغ هدفون‌های بروید که میکروفون را در ساختار خود جای داده‌اند.

در نقطه مقابل، اگر تصمیم به گوش‌دادن به موسیقی دارید، می‌توانید روی هدفون‌های ارزان‌قیمت‌تر (به نسبت هدفون‌های دارای میکروفون) متمرکز شوید.

تکنولوژی حذف نویز

راهنمای-خرید-هندزفری-بییسیم

تکنولوژی حذف نویز که تکنولوژی جدیدی محسوب می‌شود، چند سالی می‌شود که در هدفون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تکنولوژی به طور عمده برای برقراری تماس مفید است، اما حین گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند نویز‌های صوتی محیطی را به میزان زیادی کاهش دهد.

تکنولوژی حذف نویز در اغلب هدفون‌های خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در برخی از هدفون‌ها، نوع بهینه‌تر این تکنولوژی، باعث لذت‌بخش‌تر شدن تجربه کاربری کاربران می‌شود. به عنوان نمونه، ایر پاد پرو از نسخه بسیار بهینه این تکنولوژی استفاده می‌کند و باعث می‌شود صدای پخش‌شده از هدفون، بدون تقریبا هیچ نویزی به گوش کاربر برسد.

بد نیست بدانید که تکنولوژی حذف نویز، هزینه نسبتا زیادی دارد که همین موضوع باعث می‌شود هزینه نهایی هدفون های نویز کنسلینگ بیشتر از سایر موارد باشد.

تعویض سَری های هندزفری

این مورد نیز در حال حاضر توسط بسیاری از تولیدکنندگان هندزفری و هدفون مورد توجه قرار گرفته است و نیازی به حساسیت زیاد نسبت به آن نیست. اما به یاد داشته باشید که یک هندزفری گجتی است که باید به درستی در گوش و در فاصله مناسبی از لاله گوش قرار گیرد ، که تنها با انتخاب یک هدست هندزفری مناسب امکان پذیر است.

ضد آب بودن

همانطور که گفتیم ، هدفون ها مدل های مختلفی دارند که برخی از آنها دارای خاصیت ضدآب هستند و با توجه به مشخصات مشخص شده توسط سازنده ، می توانند در عمق آب معمولی استفاده شوند. لازم به ذکر است که این نوع هدفون بیشتر مناسب ورزشکاران است.

قیمت هندزفری

اما آخرین چیزی که همیشه باید در مراحل خرید خود پس از بررسی کامل کالای مورد نظر خود ، به آن توجه کافی داشته باشید ، بحث درمورد قیمت نهایی محصول است. همانطور که پرداخت بیشتر به معنای دستیابی به بهترین محصولات و کیفیت نیست ، پرداخت کمتر به معنای دستیابی به محصولی با کیفیت پایین نیست و این شما هستید که می دانید ارزش مواد تا چه اندازه می تواند باشد.

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی