هندزفری های تایپ سی

5/25/2024 ادمین سایت
هندزفری های تایپ سی

آشنایی مختصر  با هندزفری‌های سیمی type C

حتما در بازار هندزفری‌های تایپ سی را دیده‌اید. احتمالا می‌دانید که این هندزفری‌ها همان هندزفری‌های سیمی هستند با این تفاوت که از طریق یک کانکتور مستطیلی شکل تایپ سی به گوشی‌ها وصل می‌شوند. هندزفری‌های type C به‌طور خاص برای دستگاه‌های دارای پورت‌های نوع C طراحی شده‌اند و یک تجربه صوتی یکپارچه را ارائه می‌دهند. معمولا کیفیت صدا و ساخت بالایی دارند و کاربران خود را کاملا راضی می‌کنند.

بعد از این که شرکت‌هایی مثل اپل، سامسونگ و غیره جک‌های 3.5 میلی‌متری را از گوشی‌های خود حذف کردند، سروکله‌ این هندزفری‌ها در بازار پیدا شد. هندزفری‌هایی که نه تنها، مشکل نبود جک‌های 3.5 میلی‌متری را حل کردند؛ بلکه مزیت‌های بیشتری هم در مقایسه با هندزفری‌های سنتی دارند. با این وجود، به دلیل قیمت بالاتر هنوز نتوانستند به طور کامل جایگزین هندزفری‌های سیمی قدیمی شوند. به خصوص که رقیبان قدرتمند دیگری هم دارند. رقیبانی به نام هندزفری‌های بلوتوثی. 

تفاوت های هندزفری تایپ سی بادیگران 

اگر گوشی هوشمند شما پورت جک 3.5 میلی‌متر ندارد، برای خرید هندزفری سه انتخاب دارید. می‌توانید یک هندزفری بلوتوثی، تایپ سی یا حتی یک هندزفری سیمی معمولی بخرید. (هندزفری سیمی را می‌توانید با یک مبدل تایپ سی به جک 3.5 به گوشی خود وصل کنید.) در ادامه این سه هندزفری را با هم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید بین آن‌ها راحت‌تر انتخاب کنید.

هندزفری‌های سیمی: اگر مشکلی با گره‌خوردن هندزفری‌های سیمی ندارید، می‌توانید باز هم به سراغ این محصولات قدیمی بروید. این هندزفری‌ها نه تنها صدای باکیفیتی را برای شما پخش می‌کنند؛ بلکه قیمت‌های بسیار مناسب‌تری هم در مقایسه با دیگر انواع هندزفری دارند. به‌علاوه، همیشه در دسترس هستند و نیازی نیست که آن‌ها را قبل از استفاده شارژ کنید.

همان طور که گفتیم با خرید یک مبدل تایپ سی به جک 3.5 می‌توانید خیلی راحت این هندزفری‌ها را به گوشی خود متصل کنید. خوشبختانه این مبدل‌ها قیمت‌های خیلی زیادی ندارند. فقط یادتان باشد که وقتی این هندزفری‌ها را به گوشی خود متصل می‌کنید، نمی‌توانید هم‌زمان گوشی خود را شارژ کنید. چون گوشی شما فقط یک پورت تایپ سی دارد.

هندزفری‌های بلوتوثی: هندزفری‌های بلوتوثی هم این روزها بازار داغی پیدا کرده‌اند و حسابی ترند شده‌اند. بزرگ‌ترین مزیت آن‌ها این است که شما را از شر سیم‌ها راحت‌ می‌کنند. به‌علاوه، استفاده آسان‌تری هم دارند. البته نیاز است که برای اتصال با گوشی،  بلوتوث موبایل خود را روشن کنید. ظرافت بالای این هندزفری‌ها را می‌توان هم جز معایب و هم مزایای آن‌ها دانست؛ چون این ظرافت و زیبایی، احتمال گم‌شدن‌شان را بیشتر می‌کند.

هندزفری-های-تایپ-سی

به غیر از این هندزفری‌های بلوتوثی برای تامین انرژی خود به باتری و شارژشدن هم نیاز دارند. قیمت بالا و تاخیر در انتقال صدا هم جز معایب هندزفری‌های بلوتوثی محسوب می‌شود. البته این تاخیر برای استفاده‌های معمولی زیاد قابل توجه نیست؛ اما برای گیمرها که نیاز دارند صدای بازی خود را در لحظه بشنوند، اهمیت دارد.

 

هندزفری‌های تایپ سی: هندزفری‌های type C کیفیت صدای بالا‌تری در مقایسه با هندزفری‌های معمولی دارند. به‌علاوه، می‌توان آن‌ها را بدون هیچ کابل و واسطی به صورت مستقیم به گوشی‌هایی با پورت تایپ سی وصل کرد. در عوض، به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر قیمت‌های بسیار بیشتری نسبت به هندزفری‌های سیمی دارند.

این نوع از هندزفری‌ها در مقایسه با هندزفری‌های بلوتوثی هم مزایا و معایبی دارند. برای مثال، برخلاف هندزفری‌های بلوتوثی بدون نیاز به باتری، شارژرشدن و اتصال بلوتوث کار می‌کنند؛ اما هم‌چنان سیم‌های دست‌وپاگیر به آن‌ها وصل است. البته به لطف وجود همین سیم‌ها احتمال گم‌شدن هندزفری‌های تایپ سی کمتر می‌شود. از نظر کیفیت صدا، معمولا هندزفری‌های تایپ سی بهتر عمل می‌کنند. مهم‌تر این که صدا را بدون هیچ تاخیری به گوش شما می‌رسانند. در ادامه بیشتر مزایا و معایب این نوع از هندزفری‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

هندزفری-های-تایپ-سی

 مزایای هندزفری تایپ سی

با وجود مقایسه‌ای که در بالا داشتیم، هنوز برای خرید یک هندزفری تایپ سی تردید دارید؟ حتما نگاهی به مزایای این هندزفری داشته باشید:

امکان انتقال صدا با کیفیت بالا:

هندزفری تایپ سی برخلاف هندزفری‌های سیمی معمولی که تنها انتقال صوتی آنالوگ را انجام می‌دهند؛ قابلیت انتقال صدای دیجیتال را دارد. به همین دلیل کیفیت صدای بالاتری در مقایسه با هندزفری‌های سنتی ارائه می‌دهد. به‌علاوه، صدایی که توسط این هندزفری پخش می‌شود بدون تداخل و نویز است و تجربه شنیداری فراگیرتری را برای کاربر ایجاد می‌کند.

 استفاده راحت‌ از هندزفری تایپ سی:

کانکتور مستطیل شکلی که در انتهای هندزفری تایپ سی قرار دارد، متقارن و دوطرفه است. به همین دلیل بدون دردسر و نیاز به جابه‌جاکردن می‌توانید در همان تلاش اول هندزفری را به گوشی متصل کنید. به‌علاوه، برای اتصال هندزفری‌های تایپ سی نیازی به هیچ کابل و مبدلی هم ندارید.

 

سازگاری با بیشتر دستگاه‌های جدید؛ از مزیت‌های هندزفری type c

احتمالا خبر دارید که پورت تایپ سی به عنوان یک استاندارد جهانی به تمام دستگاه‌های جدید اضافه شده است؛ از گوشی‌های موبایل گرفته تا تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، هندزفری‌های بلوتوثی، کنسول‌های بازی و غیره. پس هندزفری تایپ سی خود را می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به تمام این دستگاه‌ها متصل کنید. بدون نیاز به مبدل‌های مختلف می‌توانید با اتصال یکپارچه از شنیدن صدایی باکیفیت در هر دستگاهی لذت ببرید.

طول عمر بالا؛ از مشخصات هندزفری‌های تایپ سی

اگر یک هندزفری تایپ سی اصل بخرید، می‌توانید مطمئن باشید که طول عمر بالایی دارد. معمولا کیفیت ساخت این هندزفری‌ها باعث می‌شود که دوام بیشتری داشته باشند.

آینده درخشان؛ از مزایای هندزفری تایپ سی

حتی اپل هم در نسل جدید آیفون‌های خود از پورت USB-C استفاده کرده است. این یعنی به زودی تمام دستگاه‌های دیجیتالی به این پورت مجهز می‌شوند. پس با خرید یک هندزفری تایپ سی می‌توانید آسوده خاطر باشید و تا مدت‌ها از آن‌ استفاده کنید. در صورتی که اگر دوباره برای خرید یک هندزفری با جک 3.5 میلی‌متری هزینه کنید، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور مجبور به کنارگذاشتن آن شوید.

 

مطالب مفید دیگر: نقد و بررسی گوشی s24 ultra ، تلگرام پرمیوم ، ساعت هوشمند IMILAB 01

 

معایب هندزفری تایپ سی:

قبل از این که برای خرید هندزفری type C اقدام کنید، باید در مورد معایب آن‌ هم اطلاعات کاملی داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین مشکلات و محدودیت‌های این هندزفری‌ها اشاره می‌کنیم:

عدم امکان استفاده هم‌زمان از شارژر و هندزفری تایپ سی:

در هنگام استفاده از هندزفری تایپ سی، نمی‌توانید به صورت هم‌زمان گوشی خود را به شارژ کنید؛ مگر این که شارژر وایرلس داشته باشید. در این صورت، می‌توانید بدون محدودیت و به صورت بی‌سیم گوشی خود را شارژ کنید.

عدم سازگاری با بعضی از گوشی‌های هوشمند؛ معایب استفاده از هندزفری تایپ سی

بعضی از هندزفری‌های تایپ سی هنگام اتصال به گوشی‌های هوشمندی که هم پورت نوع C و هم جک 3.5 میلی‌متری دارند، شناخته نمی‌شوند. البته خیلی به ندرت ممکن است چنین مشکلی پیش بیاید. بیشتر هندزفری‌های تایپ سی نه تنها با انواع گوشی‌های هوشمند جدید سازگار هستند؛ بلکه با لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و غیره هم سازگاری کامل دارند. با این وجود، برای اطمینان بیشتر در هنگام خرید هندزفری تایپ سی باید به این نکته دقت داشته باشید.

تنوع کم هندزفری‌های تایپ C در بازار

اگر سری به بازار بزنید یا نگاهی به مدل‌های موجود در اینترنت داشته باشید، متوجه می‌شوید که تنوع هندزفری‌های تایپ سی بسیار کمتر از دیگر انواع هندزفری‌هاست. همین موضوع ممکن است انتخاب و خرید را برای کاربران سخت‌ کند.

قیمت بالا؛ مهم‌ترین مشکل هندزفری‌های تایپ سی

قیمت هندزفری‌های Type C بسیار بیشتر از هندزفری‌های سیمی معمولی است. البته با توجه به کیفیت صدای بالاتر و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر این تفاوت قیمت چیز عجیبی نیست. با این وجود، بسیاری از کاربران تنها به همین دلیل چشم خود را روی مزایای این هندزفری‌ها می‌بندند و متاسفانه از خرید منصرف می‌شوند. احتمالا بعد از رایج‌ترشدن هندزفری‌های تایپ سی این اختلاف قیمت کمتر می‌شود.

 

نحوه انتخاب هندزفری Type-C مناسب

هندزفری‌های تایپ سی ارزش خرید دارند. اگر به یک هندزفری به‌روز و بادوام نیاز دارید، از کنار این محصولات به سادگی نگذرید. شما می‌توانید با خرید یک هندزفری تایپ C تجربه شنیداری بهتری داشته باشید. کافی است که در هنگام انتخاب نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر کیفیت صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، به دنبال گزینه‌هایی باشید که درایورهای صوتی قدرتمندتری دارند. هم‌چنین، می‌توانید به سراغ هندزفری‌های نویز کنسلینگ بروید که نویزها و سروصداهای اطراف را برای بهبود کیفیت صدا حذف می‌کنند.

  • مطمئن شوید که هندزفری موردنظر شما به صورت آرگونومیک طراحی شده است. یک هندزفری تایپ سی با طراحی آرگونومی باعث خستگی گوش‌های شما نمی‌شود؛ حتی در استفاده‌های طولانی مدت.

  • دوام و کیفیت ساخت هندزفری را حتما در نظر بگیرید. هندزفری تایپ سی شما باید ساختار مقاومی داشته باشد تا در استفاده‌های روزمره به سادگی خراب نشود.

  • اگر قصد دارید از هندزفری خود در هنگام پیاده‌روی یا تمرینات ورزشی استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل‌های مقاوم در برابر قطرات آب و عرق بروید.

  • در هنگام خرید مطمئن شوید که هندزفری تایپ C موردنظر با گوشی‌ هوشمند شما سازگاری دارد. قبل از خرید، اصالت هندزفری تایپ سی را بررسی کنید. اگرچه هندزفری‌های اصل قیمت بالاتری دارند؛ اما یادتان باشد که با خرید یک محصول اصل تا مدت‌ها به تعمیر یا تعویض هندزفری نیازی پیدا نمی‌کنید.

 

 

دیدگاه ها
خرید عمده،هندزفری بیسیم،ساعت هوشمند،ایرپاد،پاوربانک،خرید اینترنتی